12 volttia 7-segmentti näyttö

V

vicky29

Guest
hi ystävyys,
Olen tehdä 4 numeroinen laskuri.Yritän ajaa "1 tuuman 7-segmentti näyttö" kautta mikrokontrolleri.kauppias kertoi näyttö olisi suoritettava 12 voltin kanssa 1k ohmin vastuksen.Ehdotan tehdä circit kaavion osoittamalla tavalla liitetiedostona.koska mikrokontrolleri juoksee 5 volttia tarjonta, on 12 volttia tarjonnan 7-segmentin näyttö vaikuttaa mikro?

kiitos,

En usko niin perämies.Sen pitäisi toimia hyvin

Maverickmax

Se voi olla vaarallista 89C51.
Ensinnäkin, jännite on korkea, ja toinen, mikro nastat eivät ole suunniteltu lähde paljon virtaa, ehkä kohti pin, mutta ei kohti koko satama.
Tarjonta tämä 7-segmentti on 5V tai käyttämällä käänteinen logiikka käyttö 7 NPN transistoria ajaa 7-segmentti näyttö 12V (jossa 1kΩ vastuksia keskenään transistori ja näyttö, ja ≈ 4.7kΩ vastuksia välillä mikrokontrollerin nastat ja perustaa transistoria.
Toinen asia on se, että voi kuormittaa tätä "avain-transistori" että teidän tapauksessa putoaa jännite 12V ja 4.something jos vetää heikko leuanveto päässä mikrokontrolleri pin.Paljon parempi ratkaisu, jos päätät vaihtaa syöttöjännite 5 V, olisi jälleen käänne logiikka ja käyttää PNP transistori.
Terveisin,
IanP

hi Ianp
kiitos vastata.ehdottivat et tein uuden ckt kaavio_Olen tehnyt kaksi muutosta, ensimmäinen olen lisännyt seitsemän transistorit 1k vastukset ja toisaalta ovat muuttuneet "avain transistori" alkaen NPN ja PNP.tarkista onko se oikein.

kiitos vielä kerran.
Anteeksi, mutta sinun on kirjautumistunnuksen nähdäksesi tämän liitetiedoston

(4.7kΩ between ľC pin and the base), as if it is connected to microcontroller as it is now, it may not only damage the "pin" but it will be permanently ON.

Nämä 7-segmentti kuljettajat ovat OK, mutta PNP on ajaa toisen NPN

(4.7kΩ välillä LC tappi ja pohja), koska jos se on kytketty mikrokontrollerin kuin se nyt on, se voi paitsi vahingoittaa "tappi" mutta se tulee pysyvästi.
Itse en näe mitään syytä tämän transistorin, se voidaan helposti poistaa piirin ja 7-segmentti kytketty suoraan ( ) 12V ..
Terveisin,
IanP

Kiitos vastata, itse asiassa minun täytyy suunnitella 4 numeroinen laskuri (olen tehnyt vain yhden numeron), joten siksi minun täytyy laittaa tämä transistori.Olen edelleen muuttanut piiri kuin u ehdotti, tarkista se.

Kiitos vielä kerran.

Tässä tapauksessa sinun pitäisi olla 4 NPN transistoreja ajo 4 pnp transistorit 4 7-segmentti yksikköä.Älä unohda vastus (voi olla toinen 4.7kΩ välillä kerääjä NPN ja pohjan PNP!
Kehität sarja (dynaaminen) näyttö?
Tässä tapauksessa sinun on vähennettävä arvoon vastus kytketty segmentit niin keskimääräinen virta on sama esillä paikallaan.
Terveisin,
IanP

kiitos vastata.kyllä olen tekemässä sarja (dynaaminen) näyttö (kaikki 4 "" ja "g" 7-segmentti-näytöt ovat kytketty rinnakkain. haluta ehdottaa arvo vastukset ja NPN-pnp yhdistelmä oikein?

Olen tehnyt muutoksia jälleen piirikaaviosta, tarkista se.

Kiitos vielä kerran.

Se näyttää kaikki oikein.
Peräkkäistä näyttö muuttaa arvoja 1kΩ, jotka on yhdistetty segmentit, eli 240Ω.
Terveisin,
IanP

Kiitoksia paljon.Olen tehnyt koko kaavio uudestaan 4-näytöt, takaisin paikoilleen se.Toivon jatkuvasti kysymyksiä ei häirinnyt sinua paljon.

Kiitos vielä kerran.

Tämän pitäisi toimia.
Tässä on kätevä linkki reaaliaikainen kello, juokseva näyttö (koodi C).Voit kokeilla hyväksyä osa koodin projektiin:
http://chaokhun.kmitl.ac.th/ ~ kswichit / kello / clock.htm
Terveisin,
IanP

hi Ianp
kiitos vastata.ehdottivat et tein ckt. mutta joidenkin segmenttien hehku kirkas ja jotkut hehku tylsää ... segemnts jotka hehkuvat tylsää ... hehkua kirkkaasti eri numeroa ja päinvastoin ..... yritin käyttää eri arvoa vastukset kuin 100 ohmia 220 ohm 330 ohmia 680ohm 1kilo ohmin (jossa 1k ohmia segmenttien kirkkaus on equall mutta tylsä)

Mitä minun pitäisi tehdä?

kiitos vielä kerran.Lisätty jälkeen 4 tuntia 45 minuuttia:Joka tapauksessa kiitokset Ianp.Vedin ylös satama P1, jossa 10k ja kirkkaus sai ok.

Kiitos vielä kerran.

sinun on asetettava 7407 välillä pois cpu ja kuljettajan pois 7407 pitäisi käyttää 10k Ohm vetää ylös.

I'd lisätä arvokkaiden vastus esim. 100k välillä 12 v ja perustaa kunkin pnp transistorin varmista, että ne sammuttaa kokonaan.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back