3D Simulator

M

Mica188

Guest
Hei,

Olen lukenut joitakin viestijoukot tällä foorumilla ja löysin joitakin perusteita valita ohjelmiston.

1) millaisia excitations voidaan soveltaa rakennetta (esim. kerääntyvät satamissa, waveguide satamissa, lentokone aaltoja?)

Voitko antaa minulle esimerkkejä ohjelmistot näitä kohtia?2) on aika-tai taajuusalueen ratkaisija: Kumpi on parempi kerran tai useammin?

3) se ratkaise, joka rajoittaa tai rajaton domain?minkälaista reunaehdot ovat mahdollisia:

Voitteko kertoa lisää yksityiskohtia, joita rajoittaa tai rajaton edellytykset?

4) Mikä on täysi-aalto ratkaisija?

Olen aloittelija tällä alalla.Juuri nyt, olen käyttäen SuperNec demo-versio, ja haluaisin tietää comparaison kanssa HFSS alkaen Ansoft.

Thanks in advance,

Kiille

Mica188 wrote:

Hei,Olen lukenut joitakin viestijoukot tällä foorumilla ja löysin joitakin perusteita valita ohjelmiston.Kiille

Olen hyvin ylpeä siitä, että olen kotoisin samasta maasta kuin sinä.
Ihailla! ^ _ ^
Kiitos!

asdfaaa,

Olen eri mieltä joidenkin tiliotteesi.

HFSS on paljon nopeampaa, kun tarkkuus on tarpeen.The FDTD solvers on vaikea puhdistusteollisuuden niiden silmäkoko ja VALVONNASSA oikeellisuudesta ratkaisua.Joten jos aiot käyttää (nopea) aika verkkotunnuksesi vähemmän tarkka ratkaisija, sinun tulisi lisätä simulaatio, kun kerran aikoo käyttää laboratorioon tuning laitteeseen.Tarkkuus valvonta on aika saver.Vuonna HFSS voit aloittaa ratkaista nopeasti, mutta epätarkempiin ratkaisu, ja sitten valita sen ratkaisemiseksi accuratly.

Toiseksi HFSS on interpoloimalla ja nopeasti pyyhkäisee jotka korjaavat tarve ratkaista kunkin taajuus kohta.Sekä laajakaista-ja shortband Sweeps tehdään tehokkaasti.

Nyt - kuten ajaksi verkkotunnuksen muuntaminen hitaampaa ....
Otetaanpa signaalin eheys ongelma kuten pulssi, joka on tullut kautta.Kun käytät aikaa verkkotunnuksen ratkaisija ja sinun on tehtävä yhteistyötä simuloida välillä mausteen ja FDTD ratkaisija.Joka kerta kun cahnge pulssin muoto joudut uudelleen suorita FDTD simulointi!.Tämä on ellet muuntaa aikaa verkkotunnuksen tulokset s-parametrit (freq. verkkotunnuksen) ja sitten muuntaa takaisin aika verkkotunnusta mausteen.
HFSS luo suoraan S-parametrit, ja sen mukana tulee parametrinen malli vientiä virtapiiriin simulaattori.Lisäksi piiri simulaattori voi pyytää HFSS ratkaista uusi muunnelma, jos et halua interpoloida välillä tuloksia.Lisäksi tämä piiri simulaattori on optimoitu suuri s-matriisit.Kilpailua ei ole täällä.

Tiedän vain yhden hakemuksen, että voitaisiin valita FDTD yli HFSS, ja se on, jos yksi on juoni aloilla ajoissa verkkotunnuksen.

Joku kommentoi Q3D.Niin kauan kuin malli on paljon pienempi kuin aallonpituus on korkein taajuus se on tarkka.Kun nykyinen versio vaikka, L ei usein riippuvaisia, ja se ei laske g (dielektrisyysvakio tappiot).

Mica188, mitä on sovellus olet HAKU simulaattorin varten?

Terveisin,
Itai

Hyvä itaifrenkel,

Olen melko paljon eri mieltä tiliotteesi.

Ensinnäkin:
Modern Time Domain Solvers (kuten
esim. MWS) on mukautuva silmäkoko tarkennukset, että se antaa sinulle tarkan silmän ja ratkaisua.Itse asiassa, tämä silmäkoko tarkennusnimiöitä voisi olla jopa parempi sitten taaj.verkkotunnuksen tarkennusnimiöitä koska tarkennusnimiöitä itse on laajakaista!The HFSS tarkennusnimiöitä on vain yhden taaj ..Ei ole mitään takeita silmäkoko on hyvä toisen taaj.Esimerkiksi te vain voi käyttää suodatinta ja voit tarkentaa ei kulkuluvan-bändi, mutta välilasku-bändi.Kuten näette, joka taaj.verkkotunnuksen ratkaisija ei tarkentaa silmän sisällä suodatin koska pysäytystilassa bändi taaj.ei ole energia-suodattimen.Jos et suorita sitten lakaista,
lopputulos on aika paljon väärin!Sinun tulee varmistaa, että mukautuva tarkennusnimiöitä tehdään kulkuluvan-bändi.Toiseksi: numeerinen virhe esittämät FFT voidaan jättää huomiotta verrattuna muihin error lähteistä (kuten silmä virheet tai poikkeamat geometria)

Kolmanneksi: tarvittava aika tehdä FFT on hyvin pieni verrattuna koko simulointi aikaa.

Neljänneksi: Työkalut kuten MWS on myös Spice malli uuttolaitteeseen (joka on itse suoraan perustuu aikaan verkkotunnuksen simulointi) ei tarvitse uudelleen suorittaa simulointi aina pulssin muoto muuttuu.Ystävällisin terveisin,

F.

Hei,

Thanks for the explaination, hyvin selvää.

Juuri nyt olen joka oppimiskäyrä.Niin, että ensimmäisenä askeleena soi noin kanssa antenni parametrit ja analysoida what'a voi nämä ohjelmistot voivat tarjota.Varsinainen ongelma on simuloida koko antennijärjestelmä.Ehkä yksi ohjelmisto ei kaikki mutta haluan limite ohjelmistojen ja kustannukset liian.Mitä haluan tehdä:

1) voin vaihtaa pulssin muoto helposti ja nähdä erilaisia vaikutuksia, jotka liittyvät tämän muutoksen,

2) Tuotos tietojen helppo manipuloida, tai lisäksi, joka on käyttäjäystävällinen rajapinta, joka antaa minulle kaikki parametrit peltolohkoilla antennin.Vuonna Far alalla tontti ei vain Gain ja directivity myös sähkömagneettisen kentän juoni.

Onko interessting olet mentionne kentät tontti ajoissa verkkotunnusta, mikä on apuohjelma tämän palstan?Voitko kertoa enemmän?

Kuten olen mentionne vuonna edelliseen viestiin, olen käyttäen demo version SuperNec.Olen 3 ohjelmistojen I mielessä jotka ovat SuperNec, HFSS ja XFDTD, XGTD alkaen Remcom.Voitko kertoa minulle, plussat ja miinukset nämä ohjelmistot?

Kiitos ajastasi,

Kiille

Hi Kiille,

Voit myös olisi pitänyt tarkastella CST MicrowaveStudio.Se on laajasti käytetty antenni design.Just saada testiversio ja katso itseäsi.F.

Kiitos, tämä auttaa.Mistä löydän testi-versio?Olen liikkua CST verkkosivuilla enkä katso, voin ladata testiversio.

Terveisin,

Kiille

Hi Kiille,

sinun täytyy ottaa yhteyttä kaverit alkaen CST tai niiden jakelijat suoraan.Lähetä heille sähköpostia.Sähköpostin osoitteet löytyvät www-sivulta.

Hope this helps.

F.

RFSimulator,

MWS subgriding on edelleen imature erityisesti keskisuurille ja suurille ongelmia.Viittaan voit:
ftopic95879.html

Silmäkoko on mukautusta taajuus on tarkka kaikilla taajuuksilla, ja paras osoitus siitä on täydellinen verrattuna mittaukset aikaisemmin 15 vuotta tai enemmän.

Mitä suodattimen ongelman mainitsi, HFSS käyttäjä saa hälytyksen, että on olemassa ongelma lähentyminen, ja siellä on enemmän kuin yksi tapa korjata sen.Onko MWS hälyttää silloin, kun on olemassa tarkkuus ongelmia?
Toiseksi suodatuskaavaa on taajuusalueen hakemus per-se.Epäilen, että MWS voi saada tarkkoja tuloksia on kapeakaistaista suodatin käyttää aikaa verkkotunnuksen.

Spice vienti - olet yrittänyt käynnistää laajakaistan mausteen malli, jossa on yli 10 satamaa (se kestää kauan). A taajuusalueen edustus ja optimoinnin algoritmeja, että piiri ratkaisija voit saada työ on timly tavalla.

Minun on myönnettävä, että MWS saaneet jonkin verran markkinaosuutta, koska se vapautuu aikaisemmin yksi slicker käyttöliittymään, mutta koska HFSS V9 Uskon MWS on huonompi.Itai

kun simuloida kaksoiskäyttöä usein antenni on HFSS, silmäkoko on kaksi kertaa kaksi seikkaa, miksi?
Tässä kohtaa olen samaa mieltä RFSimulator.

Kiitos loistava kommentti!

Ihmettelen, miksi CST tai Ansoft ei tue rinnakkaisia tietojenkäsittely.Olen kuullut, että MWS ei jossain määrin.Mutta thats vain Multiport simulointi-asetukset.Aika verkkotunnuksen solvers ovat ihanteellisia parallelization.Esimerkiksi voit suorittaa Rsoft
n Fullwave monia koneita.Jokaisessa koneessa simuloida vain osa simulaatio verkkotunnuksen.Näin voit voittaa 2 GB RAM raja ikkunat ja sinulla suuri nopeus lisälaite.Olen juoksi fullwave 5 käyttävien koneiden yhteensä 10 Gt: n RAM-muistia.Miksi CST
doesnt tukea tällaista ominaisuutta MWS?Onko se vaikea toteuttaa tällaista ominaisuutta FIT formalismi?

EdmundZheng,

Mitä tarkoittaa "kaksi kertaa kaksi pistettä"?Please elaborate ongelman.
Oletko ottanut yhteyttä Ansoft teknistä tukea?

Itai

Hei,

CST tukee rinnakkaista Käsittely CPU:
n kanssa samassa mainboard.Voit valita numerot Jalostajat haluat käyttää vuoden ratkaisija erityisiä asetuksia, jos sinulla on asianmukainen lupa.I personaly käyttää kaksinkertaisen prosessorin Xeon-järjestelmä.

Se myös tukee rinnakkaislaskentaan useiden satamien verkoston

Howerver CST ei tue rinnakkaisia käsittely tietokoneella klusterissa.Haluaisin arvata, että tämä on enemmän kyse siitä, että täytäntöönpanoa ja ole kysymys, jos on mahdollista

Ystävällisin terveisin,

F.

olisi ollut mukavaa, jos CST on toteutettu tällaista ominaisuutta.Tiedän, että monet kaverit, jotka ostivat Fullwave vain siksi, että se tukee paralled tietojenkäsittely yli verkkoon.Rakenteet ovat tulossa paljon enemmän muistia intensiivistä.Ja verkon tietotekniikka näyttää olevan ainoa kestävä ratkaisu lyödä niin suuria ongelmia

itaifrenkel wrote:

asdfaaa,Olen eri mieltä joidenkin tiliotteesi.HFSS on paljon nopeampaa, kun tarkkuus on tarpeen.
The FDTD solvers on vaikea puhdistusteollisuuden niiden silmäkoko ja VALVONNASSA oikeellisuudesta ratkaisua.
Joten jos aiot käyttää (nopea) aika verkkotunnuksesi vähemmän tarkka ratkaisija, sinun tulisi lisätä simulaatio, kun kerran aikoo käyttää laboratorioon tuning laitteeseen.
Tarkkuus valvonta on aika saver.
Vuonna HFSS voit aloittaa ratkaista nopeasti, mutta epätarkempiin ratkaisu, ja sitten valita sen ratkaisemiseksi accuratly.Toiseksi HFSS on interpoloimalla ja nopeasti pyyhkäisee jotka korjaavat tarve ratkaista kunkin taajuus kohta.
Sekä laajakaista-ja shortband Sweeps tehdään tehokkaasti.Nyt - kuten ajaksi verkkotunnuksen muuntaminen hitaampaa ....

Otetaanpa signaalin eheys ongelma kuten pulssi, joka on tullut kautta.
Kun käytät aikaa verkkotunnuksen ratkaisija ja sinun on tehtävä yhteistyötä simuloida välillä mausteen ja FDTD ratkaisija.
Joka kerta kun cahnge pulssin muoto joudut uudelleen suorita FDTD simulointi!.
Tämä on ellet muuntaa aikaa verkkotunnuksen tulokset s-parametrit (freq. verkkotunnuksen) ja sitten muuntaa takaisin aika verkkotunnusta mausteen.

HFSS luo suoraan S-parametrit, ja sen mukana tulee parametrinen malli vientiä virtapiiriin simulaattori.
Lisäksi piiri simulaattori voi pyytää HFSS ratkaista uusi muunnelma, jos et halua interpoloida välillä tuloksia.
Lisäksi tämä piiri simulaattori on optimoitu suuri s-matriisit.
Kilpailua ei ole täällä.Tiedän vain yhden hakemuksen, että voitaisiin valita FDTD yli HFSS, ja se on, jos yksi on juoni aloilla ajoissa verkkotunnuksen.Joku kommentoi Q3D.
Niin kauan kuin malli on paljon pienempi kuin aallonpituus on korkein taajuus se on tarkka.
Kun nykyinen versio vaikka, L ei usein riippuvaisia, ja se ei laske g (dielektrisyysvakio tappiot).Mica188, mitä on sovellus olet HAKU simulaattorin varten?Terveisin,

Itai

RFSimulator wrote:

Hei,CST tukee rinnakkaista Käsittely CPU: n kanssa samassa mainboard.
Voit valita numerot Jalostajat haluat käyttää vuoden ratkaisija erityisiä asetuksia, jos sinulla on asianmukainen lupa.
I personaly käyttää kaksinkertaisen prosessorin Xeon-järjestelmä.Se myös tukee rinnakkaislaskentaan useiden satamien verkostonHowerver CST ei tue rinnakkaisia käsittely tietokoneella klusterissa.
Haluaisin arvata, että tämä on enemmän kyse siitä, että täytäntöönpanoa ja ole kysymys, jos on mahdollistaYstävällisin terveisin,F.

itaifrenkel wrote:

RFSimulator,Minun on myönnettävä, että MWS saaneet jonkin verran markkinaosuutta, koska se vapautuu aikaisemmin yksi slicker käyttöliittymään, mutta koska HFSS V9 Uskon MWS on huonompi.Itai

Näyttää Mica188 on kiinnostunut Antennin simulointi.On parempi aloittaa oppimisen joitakin Äiti koodi kuten SuperNec, IE3D, ja Feko.Koodi, joka tulee kirja (esim. Antennin ja EM mallinnuksen kanssa Matlab?) Saattaa olla riittävä.Äiti on parempi kuin FDTD ja FEM kuin oppimisen fysiikkaa antenneja.Saatuaan perehtynyt äiti (ja äiti-koodit), se olisi helppo siirtyä FDTD tai FEM-koodi.Aluksi sinun on ehkä rakentaa noin taitoa kiinteässä modeling (rakennettaessa geometic esimerkkinä antennit), mutta lopulta mikä laskee on ymmärrystä fysiikkaa.

Vain minun mielipiteeni.Mica188 wrote:

Hei,Thanks for the explaination, hyvin selvää.Juuri nyt olen joka oppimiskäyrä.
Niin, että ensimmäisenä askeleena soi noin kanssa antenni parametrit ja analysoida what'a voi nämä ohjelmistot voivat tarjota.
Varsinainen ongelma on simuloida koko antennijärjestelmä.
Ehkä yksi ohjelmisto ei kaikki mutta haluan limite ohjelmistojen ja kustannukset liian.
Mitä haluan tehdä:1) voin vaihtaa pulssin muoto helposti ja nähdä erilaisia vaikutuksia, jotka liittyvät tämän muutoksen,2) Tuotos tietojen helppo manipuloida, tai lisäksi, joka on käyttäjäystävällinen rajapinta, joka antaa minulle kaikki parametrit peltolohkoilla antennin.
Vuonna Far alalla tontti ei vain Gain ja directivity myös sähkömagneettisen kentän juoni.Onko interessting olet mentionne kentät tontti ajoissa verkkotunnusta, mikä on apuohjelma tämän palstan?
Voitko kertoa enemmän?Kuten olen mentionne vuonna edelliseen viestiin, olen käyttäen demo version SuperNec.
Olen 3 ohjelmistojen I mielessä jotka ovat SuperNec, HFSS ja XFDTD, XGTD alkaen Remcom.
Voitko kertoa minulle, plussat ja miinukset nämä ohjelmistot?Kiitos ajastasi,Kiille

näyttää siltä, että ei ole paras koodi mutta paras täytäntöönpano

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back