apua 12V ja 5V sääntelijä suunnittelu

B

bambu

Guest
Dear all,

Jos joku voi antaa minulle mitään ehdotusta siitä, miten voit alkaa suunnitella 12V ja 5V sääntelijä suunnittelu (ulostulovirta: 300mA max)?
Oma pomo antaa minulle aiheen, mutta minulla ei ole mitään käsitystä tällä alueella.
Niin voit antaa kommentin suunnittelu tämän piirin?
Kiitos paljon mitään vastausta.

Hei!

Yksinkertaisin tapa on käyttää lineaarista jännite sääntelyviranomainen 7805 (National / Motorola / Fairchild jne.) laitteeseen.Se säännellä Lähtöjännite on 5V @ 1A.Tämä laite on vain 3-terminaaleja (Vin, GND ja Vout) ja tarvitsee vain ohittaa kondensaattori tuotannon (100nF).
Toinen vaihtoehto on LM317 (säädettävissä sääntelijä), myös 1A, mutta tarvitaan lisää 2 vastuksia ja kondensaattori.

Nämä lineaarinen sääntelijöiden jäte valtaa, koska ne muuntaa ero betwenn Lähtöjännite ja syöttöjännitteellä (kerrottuna nykyisen) osaksi lämpöä, joten ehkä tarpeen käyttää heatsink liitteenä sääntelijä.Tehokkuus tässä tapauksessa on 41%.

Saada tehokkaampaa sääntelijä, voit käyttää DC-DC-muuntimen avulla esimerkiksi LM2576-5.0 (a siwitching askel alaspäin sääntelijä),
joka muuntaa 12V syöttöjännitteellä on 5V käyttäen induktorityyppinen, nopea diodi ja suodattimen kondensaattori.Se on paljon parempi - noin 75-80%.

Olemassa muita tapoja ja laitteita, mutta ne ovat tavallisia ja yksinkertaisia.

For your nykyiset tarpeet 300mA paras valinta (yksinkertaisempi suunnittelu ja rakentaminen) on käyttöä koskevien 7805 sääntelytehtävässä.Sinun on otettava käyttöön, joka on pieni heatsing varten IC, pieni pala alluminium riittää.

Mitkä ovat vaatimukset?kuten kuorma reg, linja reg, vin erilaisia? ...
Olen yllättynyt kuullessani, että pomosi luottamus u riitä kysyä u käsitellä jotain u ei ole mitään ajatusta.Todella yllättynyt ...ru alalla?

hai,
Voit myös käyttää perusasetuksen zener diodi sääntelijä
Kun Tyhjillään ckt,
voit käyttää IN5338B yksi 5V, 5W zener diodi yhdessä 22R, 5W-sarja vastaanpanija alltoghther voi antaa enintään 900mA tuotannon ajankohtaisia.Tarkista tekninen ja IN5338B lisätietoja.Just kiinni tasaus kondensaattori käyttölaitteen ulosmenon vakaan tuotannon.
Anteeksi, mutta sinun on kirjautumistunnuksen nähdäksesi tämän liitäntävaatimuksia

HeiNäytänkö teille sen kytkentäajan sääntelijä, että on hienoa teidän työ:
LM2575-5V varten 5v ulostulo (1A) ja vaihtelevassa panos-alue, LM3575-Adj
Muuttujan tuotos.

lomakkeissa on liitteenä.masoud

Anteeksi, mutta sinun on kirjautumistunnuksen nähdäksesi tämän liitäntävaatimuksia

Kiitos vastauksestanne.
Ja jos meidän täytyy suunnitella piirin integroitu siru
voimme käyttää tavanomaisen kuten TSMC 0.25um prosessissa?Tai me tarvitsemme erityistä?
Koska th syöttöjännitteellä voi vaihdella 7v on 40V.

tarvitset erityistä suurjännitesiirtoverkkoa prosessi, ei normaali prosessi logics ..
ja se tulee maksamaan enemmän

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back