Apua tarvitaan

M

mohdfasieh

Guest
Hei
Olen uusi Bie alalla Electronic Engineering.Haluan luoda taajuus 38KHZ käyttäen 555 ajastin on Astable tilassa.
Olen käyttänyt kaavan F = 1 / (.693 * C * [R1 2 R2])
Niin olen tehnyt Reverse engineering ja laita 38Khz menettelyn ja Diode arvo 1 MICROFARAD ja minulla on suhde, R1 2 R2 = 37.9
Joten olen käyttänyt R1 = 27.2 ohmia ja R2 = 5 ohm omassa piirissä.

Bussi Ongelmana on, että kun i rakentaa piiri i
don't get haluttu tuotos 38Khz alkaen PIN 3 555.

Joten elin auttaa minua valittaessa käytännön arvot R1, R2 ja C.
Bcoz kun esitin minun multimeter jatkuvuutta ja aseta se koko 5 ohmia se alkaa äänimerkin. Niinpä
Tarkoittaako se, että kun käyttää tätä 5 ohmin vastus b / w 6 & 7 pin ja 555 se on lyhyt ckted.Bcoz multimeter jatkuvasti äänimerkin, kun esitin minun koettimet 6 ja 7 pin on 555 .....Lyhyesti plz kertoa minulle asianmukaisin käytännön arvot R1 R2 & C. ..

Odottavat 4 ur vastaus ......
Anteeksi, mutta sinun on kirjautumistunnuksen nähdäksesi tämän liitäntävaatimuksia

mohdfasieh,
Jos tarkastellaan sisäisen kaavamaisen on 555,
näet transistori, että shortsit risteyksessä R1, R2 maahan.Kanssa 5V tarjonnan, tämä transistori olisi pesuallas nykyinen ja 5/27.5 = .182 ampeereina kautta R1, ja (hetkellisesti), 1 Ampere kautta R2.The transistori ei kykene tähän.Haluaisin aloittaa, joiden arvo on 1K R1, ja laajuuden R2 ja C vastaavasti saada haluamasi taajuus.
.
Myös ystävällinen muistutus: Käytä enemmän merkitystä otsikkorivin.Saat lisää vastauksia.
.
Terveisin,
Král

No, et käytä Jatkuvuus toimintoa sinun multimeter mitata resistanssi, sinun tulisi käyttää vastusmittari toiminto.Jos yrität mitata vastuksen, joka on piirin tulos voi olla erilainen.

Mikä on tuotos saat?

Onko se on eri taajuus?

Ei signaalia ollenkaan?

Vastatkaa näihin kysymyksiin.

R1 = 1,8 k, R2 = 18 k, C = 0,001 uF antaa 38 kHz taajuudella.Katsoa

http://freespace.virgin.net/matt.waite/resource/handy/pinouts/555/index.htm

Thz paljon VSWR ....

Guys kertoa minulle vielä yksi asia .... Jos Haluan tehdä cicuit sellainen, että se voi tuottaa tiheämmin joukko 36-40 KHZ sitten mitä minun täytyy tehdä ....

Onko minun täytyy käyttää R1 kuin potentiometriä .... Tai mitä muuta muutoksia minun on tehtävä .....Arvoisa daviddlc i tiedä miten mitata vastuksen mutta sanon thay kun esitin minun antureista ja multimeter 5 ohm Vastus ja asetti minun multimeter jatkuvuutta se alkaa Beeping.Why tämä on niin ????..... Onko tämä tarkoittaa että jos i käyttää tätä 5 ohmin vastus b / w Pin 6 & & annettu 555, Will sekä niistä shorted tai ei .......

Yksi epäilemättä
Onko Vastukset ovat saatavilla "R1 = 27,2"?
Valitse joko Diode tai Resitor arvo saatavilla standardi (Sano R1 kuin 1K Ohm tai C 10 pF) ja sieltä voit laskea muita arvoja, koska kohdealueet taajuus joka tapauksessa te tiedätte.

-Paul

Olen käyttänyt R1 = 27 ohmia ....... vahingossa olen kirjoittanut 27,2 ohmia

mohdfasieh,
Voit tehdä joko R1 R2 vaihteleva vastus.Making R2 muuttuja wil tarjota herkempiä f vs R-toiminto.Muutoksen taajuus vs R ei ole lineaarinen, sillä "R"-termejä näy nimittäjään.
.
Mitä jatkuvuus toiminto useimmat yleismittarit tarjota kiinteä jännite koko koettimet kautta kestävyystaso tunnetaan, ja piippaa, kun nykyinen ylittää tiettyä arvoa.Tämän vuoksi, jos resistenssi saattaa koko koettimet on pienempi thatn tietyn arvon, se piippaa.Kaikki vähäarvoinen resistenssin aiheuttaa mittari on beep.
Terveisin,
Král

Thz Král auttanut minua ...

Plz sanoa vielä yksi asia, jos käytän R1 = 1.8K ja R2 = 18 K (potentiometri) ja C =. 001 uF .............. Onko sakko tuottaa taajuusalueella. . B / w 37-39 KHz ...

mohdfasieh,
Tämä toimii.Lähimpään kiinteän arvon potentiometri on 20K.Tämä kuitenkin antaa sinulle oikaisu, joka on aivan liian herkkä.Tarvittava valikoima R2 varten taajuusalueella 37KHz 39 KHz on noin 18,6-17.6.Haluaisin käyttää vakio arvo 1% kiinteä vastus arvo 16,9 K-sarja, jossa on 2K muuttuja vastus.Tämä antaa sinulle tarvittavat säätelyvälillä hieman marginaali kummallekin puolelle ilman säätö olisi äärimmäisen herkkä.
Terveisin,
KrálLisätty jälkeen 1 minuuttia:Tarkoitin sanoa 18.6K on 17.6K.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back