apua!

N

newbie_1

Guest
Olen setup Crystal Oscillator käyttää inverter
ja netlist näkyy alla

m0
= XO xi Vdd Vdd pch_33 L = 0.5uw = 2u m = 1
m1 XO xi 0 0 nch_33 L = 0.5uw = 1U m = 1
C1 xi 0 16p
C2 xo 0 16p
RF xo xi 1MEG
V0 Vdd 0 pwl 0 0 100U 3
xi0 XI XI Xtal

. subckt Xtal n1 n2
RS N1-N5 55k
LS N5 N7 11.233e3 IC = 1e-7
cs n2 N7 2.1f
C2 N2 N1 1.1p
. päättyy Xtalja minulla on simuloitu avoimen piirin vahvistuksen ja se on noin 16dB, ja GM vakaassa tilassa on noin 500uS (<gmmax ja> gmcrit), mutta sen jälkeen powerup, oskillaattori tulee vakaassa tilassa (XO ja XI on noin 1,45 ) ja ei empiä.(Ja olen käyttänyt mahdollisuutta tarkka ja menetelmän = pyydyksiä, ja ohimenevä vaihe on 1ns)
Joten kuka tahansa auttaa we! Kiitoksia paljon

Homestly ja OSC käynnistyksen käytä konservatiivista menetelmää (taks ikuisesti tiedän).
Riippuu myös mallista teistä Xtal.Useimmat xtals ovat arround 40-60 ohmin vastus mallissa.Mutta Internetissä löydät mallit R = 10 ja niin edelleen, joka on liian alhainen.

Myös muistettava, että rakentaa simulointia voidaan tehdä satoja meistä joten yritä zoomata paljon.

kiitos nalle,
Olen asettanut conervative on peikko, mutta epäonnistui,
ja yritin HSPICE,
vieläkään,
, ja minun Xtal on 32k, ja vastus on 55k, hyvin suuren arvon.

Anna VDD pwl ärsyke, ja ajelu. TRAN analyysi,
Se vie kauan aikaa nähdä lopputuloksen, ehkä useita päiviä.
Voit tulostaa osco juoni, ja tarkistaa, onko sen suuruus on vähenemässä. Jos laskussa (ehkä hitaasti), niin se värähtelemään loppuun asti.

kiitos holddreams,
Olen tehnyt niin, mutta epäonnistui,
ja osco pitäisi kasvaa, kun värähtelevän, eikö?

Anna L aluksi nykyisen, ja tarkistaa, onko se oscillate.This ei ole hyvä tapa.
Vain yrittää.

Olen yrittänyt antaa alustava nykyisestä L,
ja amplitudi värähtelyn tulee lieventää, joten vielä ei
muita ehdotuksia?

Hei,
Käynnistys 32K Xtal oskillaattorin riippuu suurelta osin siitä, pystytäänkö simulaattorin, Xtal malli.Kokeile alla vaihtoehtoja vauhtiin 32K OSC:

chgtol = 1e-18
reltol = 1e-6
kclref = min
method = puolisuunnikkaan
maxord = 2

joskus, method = BDF tulee voimaan.

Tämä on vaihtoehtoja käytin ennen minun Xtal 32K OSC simulointi.Simulaattori käytin on sisäinen niistä yrityksessämme, joilla on erityisiä algoritmi käsitellä sitä.Joten en voi guarrantee vaihtoehtoja voidaan soveltaa omaan simulaattori.

Voitko lähettää minulle mallia olet käyttänyt, niin voin kokeilla sitä meidän puolella.

Sekä niin paljon kuin olen samaa mieltä siitä, että perustuvat laskelmiin Xtal olisi värähtelemään noin 32.8kHz En voi kuvitella, että voit olla Xtal kanssa Ls = 11.233kH
Se on kelpo kela siellä.Mutta en sano tiedän kaiken.

Kysymys on, että yleisesti ottaen olette Pierce oskillaattori "GM vaiheessa"
ja haluat saada.Tässä tapauksessa ei ole lähes mitään hyötyä lainkaan, ja se ei voi ajaa niin nykyisen tällaisen valtavan L.

Olen melko varma, että jos nostat vaihtosuuntaaja koon satoja (Wp = 400U Wn = 200U) se alkaa.Myös lisätä yhden päätelaitteen hieman nykyistä pulssi kuin "kohina" lähde.Käytän CCA 2mA varten 100ps ja sitten 0

Have fun

Uskon, että huuto ei koskaan värähtelemään jos leveys on kasvanut liikaa
ja koska voitto ja vaihe on tarkastettu, niin ehkä vastapuolten on tarkastettava asennusohjelma simulaatio ympäristön

mitä negatiivinen vastus sinun vahvistin?

Yritä vähentää GM vahvistimen.Lisätään 51 sekuntia:paitsi vähentää, vaan yrittää selvittää mahdollisimman vakue GM on riittävän negatiivinen vastustusta.

newbie_1 kirjoitti:

Olen setup Crystal Oscillator käyttää inverter

ja netlist näkyy allam0 = XO xi Vdd Vdd pch_33 L = 0.5uw = 2u m = 1

m1 XO xi 0 0 nch_33 L = 0.5uw = 1U m = 1

C1 xi 0 16p

C2 xo 0 16p

RF xo xi 1MEG

V0 Vdd 0 pwl 0 0 100U 3

xi0 XI XI Xtal. subckt Xtal n1 n2

RS N1-N5 55k

LS N5 N7 11.233e3 IC = 1e-7

cs n2 N7 2.1f

C2 N2 N1 1.1p

. päättyy Xtal
ja minulla on simuloitu avoimen piirin vahvistuksen ja se on noin 16dB, ja GM vakaassa tilassa on noin 500uS (<gmmax ja> gmcrit), mutta sen jälkeen powerup, oskillaattori tulee vakaassa tilassa (XO ja XI on noin 1,45 ) ja ei empiä.
(Ja olen käyttänyt mahdollisuutta tarkka ja menetelmän = pyydyksiä, ja ohimenevä vaihe on 1ns)

Joten kuka tahansa auttaa we! Kiitoksia paljon

EI luet??
Circuit, koska se on, ei koskaan heilahdella!KristallikallonIS shorted!
:

Rivin netlist, kuten edellä mainitsin, on:

xtal

xi0 xi xo
Xtal

Huomaa: Tämä kristalli on Q ≈ 42050 @ (sarja) resonant frequency ≈ 32.768kHz

Eric

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back