IRFP064 saa polttouhri

X

xyz9915

Guest
Tutustu takavarikointimääräyksen SMPS piiri, joka muuttaa minua täyttämään tarpeeni.Olen tehnyt kolme PCB:
n edellä mainituista SMPS (Output noin 220V/1.5A DC).Ongelmana on se, että yksi PCB tekee hienoa ja antaneet minun haluamasi jännite & nykyinen (eli 220V/1.5A DC).Mutta loput kaksi PCB: n, teho MOSFET (IRFP064) saa palanut 2-3 minuuttia.
Kysymykseni on, että kun kolme PCB: n, ovat samanlaiset, joten miksi hallituksen on toiminut tyydyttävästi
ja kaksi muuta levyt eivät toimi kunnolla?I tarkastettu huolellisesti kaiken kaikki PCB:
n, mutta oli hävinnyt.Siten voit auttaa tässä suhteessa.

Lisäksi toinen kysymys on se, että voin käyttää valtaa transistorit (esim. TIP35) huolimatta käyttäen MOSFET: n?Tarjoamalla riittävä ajaminen on transistorit?

Huomaa: IC on TL494
Ystävällisin terveisin
Anteeksi, mutta sinun on kirjautumistunnuksen nähdäksesi tämän liitäntävaatimuksia

Onko molemmat MOSFET saada tuhottu tai vain yksi?
Onko unfunctioning boards luoda asianmukainen syöttöjännite 2-3 minuuttia, ennen kuin vika?
Jos korvata MOSFETs ja suorita ilmoitustauluilla 30 sekuntia, on Lähtöjännite OK?Ovatko MOSFETs juokseva lämmin?
Onko MOSFETs on hyvä aluksella suoritetaan eri lämpötila?Mikä on suhde BATT ja VCC?

Yleensä MOSFETs eivät kolmesta syystä.Kuorma on liian korkea, että laite ja IDD ylittää spec.Toiseksi, gate drive on liian matala, ja MOSFET koskaan täysin päälle.Tämä aiheuttaa osa ylikuumenemisen vuoksi toiminnan lineaarisen alueella.Kolmanneksi, laite epäonnistuu liiallinen transienttien tapahtuvia puhelunvälityslaitteiden pistettä.Tämä yleensä edellyttää snubbing piirejä.

Jos yksi boards runs sakko jo pitkään, niin se todellakin kuulostaa kokoonpanoa virhe.Helpoin tapa löytää se on ensin ostaa lisää MOSFETs.Aloita sitten vaihdetaan osia huono aluksella hyvän linjan.Kun hyvä aluksella lakkaa toimimasta, te tiedätte, mikä osa aiheuttaa ongelman.

Yleensä ensimmäinen toimenpide olisi tehty nykyinen rajoitettu virtalähde eikä tuotoksen kuorman huolellisesti katsomassa kaikki kriittiset aaltomuotojen.Useimmat kokoonpano virheitä ja ensimmäinen osa vioista olisi tunnistettavissa tällä tavalla, ennen kuin ne aiheuttavat katastrofaalisia epäonnistumisia.

Henkilökohtaisesti olen jää ylivirtasuoja selvittämistä varten tuotoksen vaiheessa.

BJT periaatteessa voi tehdä työtä, mutta perusdirektiivin ajaa piiri vähentäisi huomattavasti yleistä tehokkuutta.Voit mielestäni ainoa sopiva ratkaisu voisi olla perusta ajaa muuntaja tässä tapauksessa.

Kiitos kaikille vastauksesta.
The MOSFET
n ovat 5 5 kussakin puolella.Ennen tuhota, johtokunta antaa tuotos noin 1 minuuttia sitten MOSFET
n saa tuhottu.Mielestäni tämä johtuu
Portin asema on liian matala, ja MOSFET koskaan täysin päälle.Jos täydentäviä paria BD139 & BD140 ei riitä asianmukaisen Nykyinen portti latauksen / purkaustarkoituksessa sitten miten ajaa näitä (5 5) MOSFET
n täyttämään minun vaatimus?
The snubbing piiri on jo käytössä (4,7 ohmia vastus .01 uf kondensaattori sarjaan)

Toinen kysymys on kanssa (FVM), että jos voin käyttää BJT (esim. TIP35C) niin mikä on muuntajan koon & muuttuu suhde?ajo-ja BJT's.Toiminta-taajuus on noin 36KHz.

En usko, että muutokset valta vaiheessa BJT lupaa mitään hyötyä, jos olet aikeissa museo suunnittelun veteraani osia.

Gate-asema on pohjimmiltaan rajoittaa yksilön 10 ohm vastukset ja yhteiset 3,3 ohm vastuksia.Tämä johtaa rajoitettu porttiluku dv / dt ja eräistä kytkentä tappiota, mutta pitäisi olla riittävä 36 kHz.En odota yleinen ongelma tässä suhteessa.Mutta näkemättä todellinen piiri johdotuskaaviot, tämä on vaikea päättää.

Ottaen huomioon transistorien kytkentä-kapasiteetti, viisi kertaa rinnakkain piiri näyttää olevan jonkin verran ylimitoitettu.Olet todennäköisesti parempaa yleistä tehokkuutta
esim. kaksi transistoria jokaista haaraa.

Ei ole vaihtoehtoa visualisoinnin virtapiiriin opreation kanssa oskilloskooppi, luulisin.

Vaikka oskilloskooppi aaltomuotojen olisi hienoa info, ehkä se, että ei ole käytettävissä.Voit myös yrittää vähentää MOSFETs ja vähentää virta.
Jos sinulla on vain yksi MOSFET per käämitys ja suorita tarjonnan ilman kuormaa, ovat MOSFETs hävittää?Onko ne suoritetaan kuuma?Jos ne ovat ristiriidassa sakko, jolla on vähemmän MOSFETs, se voisi olla portti ajaa asiaa.

Onko kymmenen 10 ohm vastukset vuonna portilla piirejä?Vai viisi MOSFETs osake yhdellä 10 ohmin vastus?Haluaisin ehdottaa, että jokainen MOSFET on erillinen vastus.Kymmenen ohmia voi olla liian alhainen arvo.Yksi työtä nämä vastukset on vaimennusvoima rengastusasemiin vuonna portin piiri, joka voi aiheuttaa MOSFETs on häilyä klo siirtymistä pistettä.

nojalla pienin kantavuusluku tai kuormittamattomana kunnossa, piiri works fine mutta kun kuorma on sovellettu, MOSFET's get hävitetään 1-2 minuuttia.
Kaikki (5 5) MOSFET
n erikseen liittyvät 10 ohmia vastus.ne eivät ole yhteistä vastus.Olen kanssanne samaa mieltä, että tämä on portti ajaa asiaa.niin mikä on ratkaisu?Olen yrittänyt vähentää MOSFET:
n 5-2 tai sanoa 1, mutta MOSFET
n saa liian kuuma, vaikka se on asennettu suuri jäähdytyslevy (pakokaasun tuuletin on myös käyttää).Siksi olen vaatimalla käyttää vähintään 5 MOSFET: n molemmin puolin.
Toinen kysymys, joka on vielä vailla vastausta, että miksi BD134/BD140 eivät riitä kunnolla virtaa porttiluku lataus / purkaminen?

Kuten FVM totesi oskilloskooppi jälkiä nopeasti vastauksen kysymykseenne gate drive.Kun katsot, että tekninen varten TL494 ja piirin uudelleen Ihmettelen, onko ongelma ei ole siinä vaiheessa edeltävän BD134/BD140 yhdistelmäruudussa.The TL494 lähdöt ovat määritetty päästötason seuraaja.Niiden kytkeminen päälle MOSFETs, nykyinen menee joko D2 tai D3 Kytke BD139 kuin päästöjen aiheuttaja seuraaja.Portit pitäisi olla klo jännite V2 - (2,5 2 * (0,7)).Tämä viittaa siihen, että V2 on noin 14V saada 10V Vgs on MOSFETs.Mikä on V2?
Minua huolestuttaa enemmän kuin vuoro-on on turn-off.Minun raakaöljyn analyysin
perusteella näyttää siltä, että katkaisuaika valvoo passiivista vuoro-f Q3 tai Q4.Kun TL494 outputs "matala", että transistorit passiivisesti kiihottava juttu, koska 1K bias vastukset.Tämä ei saa tuottaa erittäin terävän katkaisuaika aaltomuodossa ja voisi jättää MOSFETs harhailla lineaarisen alueella jonkin aikaa.
Ehkä voitte ilmoittaa, mitä suunnittelu sinun muuttaa ja mitä muutoksia teit?

Minun on myönnettävä, että olen yksinkertaisesti olettaa riittävän gate drive jännite, mutta banjo huomautti, tämä on melko epätodennäköistä.Myös Vgs syksy-aika on kyseenalainen.Mutta miksi vierasta noin parametrit,
joka voidaan nähdä yhtenä Vgs aaltomuodossa?Yleensä portilla ajaa olisi täydennettävä täyteen taso ja riittävä nousu ja tuho aikaa.

Se ei ole selvää, kuitenkin, jos ongelma johtuu lähinnä huonosta gate drive.Toinen mielenkiintoinen seikka on VdS klo poiskytkeytymistä.With push-pull muuntaja odotan, että jotkut määrä varastoida absorboima MOSFET lumivyörysuojat täydellä toimivat ajankohtaisia.Riippuen todellinen vuoto induktanssi, se voi olla liian korkea.

Saatuaan ehdotuksia, olen testannut kaikki kolme boards taajuuden counter ja todettu, että myös hallituksen on toiminut tyydyttävästi, mutta taajuus portit MOSFET
n näkyy satunnaisesti (vaihteluväli 200KHz on 500KHz), kun Irrotin portit ajo vastukset (10 ohmia), taajuus counter näytetään todellinen tiheys piiri (joka on noin 36KHz).Sitten poistanut ajo piiri (joka koostuu BD139/BD140) & Lisäksi poistettiin diodeiksi D2/D3 (1N4148) ja 220 ohmia vastus ja sitten taas liittyvät portit.Taajuus counter näyttämällä 36Khz yhdellä puolella
ja toisella puolella taajuus näkyy niin kuin 64KHz (vain kaksinkertainen), mutta taajuus on pysynyt vakaana.Olen myös kokeillut eri arvoja vastus mutta molemmat kanavat näkyvät eri taajuuksilla (36KHZ & sen useita), mutta taajuus pysyy vakiona kaikissa tapauksissa myös kokeillut piiri toimi eri taajuuksilla (alk. 20 KHz ja 60KHz), mutta samassa tilanteessa.Muuntajan (2 2 turns/50 kierrosta) Olen jälleen uudelleenkelattua mutta tilanne on edelleen pysynyt ennallaan.Olen myös kytketty kaksi kondensaattorit on 2200uF/25V varten irrottamista, & snubber piiri (0.01uf kanssa 4,7 ohmia vastus sarjaan) on myös liitteenä.
Joten olen sitä mieltä, että tämä on ongelma porttiluku ajo-osiossa, joten voit auttaa minua ratkaisemaan ongelmia.
Anteeksi, mutta sinun on kirjautumistunnuksen nähdäksesi tämän liitäntävaatimuksia

Yleensä yksittäiset porttiluku vastukset ovat suositellaan, kun paralleling transistorit, ne voidaan odottaa vähentävän loistaudit heilahtelut eikä täytäntöönpanovaltion niitä.Mutta en tiedä johdotuskaaviot oman piirin yksityiskohtaisesti,
en voi tietää, jos tämä yleinen kokemus pätee tässä.

Valitettavasti taajuusvälillä mittauksilla vastakanne ei sano paljon seurataan signaali, ainakin tämän tyyppinen piiri.Siksi en halua tehdä hätiköityjä johtopäätöksiä, joiden oikeusperusta on tämä huomautuksia.Se on paljon tärkeämpää, tietää vakaa porttiluku jännite tasot päälle ja pois päältä tilassa.Varsinkin, jos Vgs,, on liian pieni, tämä saattaa aiheuttaa liian korkea resisdual jännite-ja loistaudit heilahtelut samoin.Jos näin on, lisäämällä ajaa jännite olisi ainoa olennainen ratkaisu mukauttaen porttiluku vastukset voivat aiheuttaa vain vähäisiä muutoksia sitten.

Käytin vain yksi MOSFET / puoli tässä muunnettu kaavamainen.Tiedosto on jo liitetty 3-D.Joten paralleling ei ole ongelma.

Lisäksi joku kertoi minulle, että koska piiri on käynnissä voltage mode ...push-pull käynnissä tällä tavoin voidaan soveltaa "flux kävely".
Siksi kysymykseni on se, että miten voin estää ydin pääsemästä imeyttää tässä push pull-tilassa?
Terveisin

The MOSFET portti on hyvin korkea impedanssi solmua.Se on aina joitakin rengastusasemiin sitä.Kiinnitys taajuusvälillä vastoin porttiluku myös laskea soittoäänen ja siten tuottaa 200k on 500K lukemat olit nähdä.Jos haluat käyttää taajuus counter kuin testi, se on parasta joko käyttää käämeihin että näytteen virtaus on muuntajan tai lisätä pieni vastus välillä lähde-ja pohjavesien ja näytteen eri mieltä.Näytteenoton, että tavalla, olet mittaamalla tiheys on aaltoa, mitä olet todella kiinnostunut
Kuten FVM totesi, taajuus määrä ei ole kovin hyvä testi piirin toiminnassa.Myös hallituksen, joka toimii sinulle antaa outo taajuus laskee.Oma soveltamisalaan työssä voidaan mitata taajuus, kuitenkin, kun tarkastellaan aaltomuotojen asianmukaisesti työpäivän kytkentävirtalähde, se usein valittaa, että se ei voi päätellä perusvaluutan taajuus.Tämä johtuu siitä, että aaltomuodot ovat liian monimutkaisia.(Taajuus laskurit oikeastaan vain esimerkiksi 50% Käyttömäärä neliön aallot puhtaalla reunat.)

Olettaen, että olet käyttänyt asianmukaisesti phasing kun käämitys muuntajan ensisijainen, silloin ei kuitenkaan ydin saturaatio yläreunassa epäillyn luettelosta.Jos haluat poistaa ytimen saturaatio kysymys toteutettava muuntaja alkaen työ-piiri ja substitutie se ei toimi yksi.Jos ei-työ aloittaa toimintansa, sen jälkeen sen jotain muuntajan.

Voit tarkastella:
http://www.electronics-lab.com/projects/automotive/012/index.html

Tässä he käyttivät samaa PWM IC, mutta palkata erityisen kuljettajan IC vakuuttaa riittävä gate drive on MOSFETs.

Lopuksi minun pitää palata tiliotteessasi että 1 aluksella ulos kolme teosta sakkoa.Voitteko todella suorittaa jonkin kokoonpanoja täyden kuorman kanssa MOSFETs käynnissä cool?Jos näin on, joko tämä kokoonpano on "onnellinen virhe", joka tekee sen työn tai sen osia, eivät vastaa muista kokoonpanoista.

Core kyllästyminen ei ole kysymys, joka käsittelee guesses eikä tarkkoja mittauksia, myös muiden (enemmän) todennäköisesti ehdokkaiden unsufficient gate drive jännite, loistaudit heilahdusta tai exessive tappiot MOSFET lumivyöry.Se ei ole ehdottoman välttämätöntä on state-of-the-art laitteet kuin nykyinen koetin, vaikka se on todella hyödyllinen.Esittävät tarvittavat mittaukset minimimäärällä laitteet voivat vaatia joitakin älykkäitä kiertotapoja ja enemmän aikaa vievää kuitenkin.

Quote:

Lopuksi minun pitää palata tiliotteessasi että 1 aluksella ulos kolme teosta sakkoa.
Voitteko todella suorittaa jonkin kokoonpanoja täyden kuorman kanssa MOSFETs käynnissä cool?
Jos näin on, joko tämä kokoonpano on "onnellinen virhe", joka tekee sen työn tai sen osia, eivät vastaa muista kokoonpanoista.

Jos swap muuntajan muualta kuin työskentelevät aluksella, mielestäni voit saada vihjeitä siitä, ydin kylläisyyttä.Jos työyksikön jatkaa yhteistyötä muiden kanssa, on epätodennäköistä, että sen keskeinen saturaatio kysymys.

Koska oskilloskooppi ei näytä olevan käytettävissä, olen sitä mieltä, että seuraavaksi paras vaihtoehto on tehdä joitakin SPICE simulointien teidän kuljettajan piiri.Haluan ei koske itse on TL494 SPICE mallia.Just korvata sen jännitettä lähde taustalla on 36KHZ neliön aalto.Aseta amplitudin jännite lähteeltään (V2-2,5).Käytä sarja vastus rajoittaa nykyisestä, luultavasti noin 30 ohmia on hyvä lähtökohta.Käytä sitten SPICE simulaattorin seurata tämän neliön aalto kautta simulointi teidän kuljettajan piiri.Tämä antaa sinulle lähentämisestä mitä oskilloskooppi osoittaisi.Jos simulointi osoittaa riittävästi ajaa, voit säätää simulaation parantaa ajaa ennen kuin siirrät muutosten todellinen piiri.

Katso oheisen aaltomuotojen otettu oskilloskooppi.Rakenteessa (A) osoittaa aaltomuodossa MOSFET porteilla, kun myönteinen tarjonnan (12V) ei ole liitetty push-pull muuntaja.Kun se on kytketty, aaltomuodossa (B) tuottaa (liian paljon melua / piikkarit) jopa snubber on kytketty.Kun vaihdat taajuuden mukana 36KHz noin 50KHz, aaltomuodossa (C) näyttää, joka näyttää paremmin mutta MOSFET
n kuumenee paljon yhdessä minuutissa 30% kuormituksella.Vaihdoin piiriin SG3525 (toteemipaalu output), mutta samaan tulokseen.Joten kaikkein epäillään asia on muuntaja.muuttamatta muuttuu suhde tai taajuus muutetaan hieman aaltomuodossa.Joten, mikä on ratkaisu?

Aaltomuodossa B ja C näyttää Vbat on Jakaessaan peridiodically, joten et voi saada vakaa aaltomuodossa näyttö (vähintään kanssa anaog soveltamisala).Yleensä sinun ahould olla vakaa aaltomuodossa kanssa piikkarit samoin.Uskon, että
on jotain muuta kuin vain nappuloita.

Mikä on volttia / div sen soveltamisalaa laukaukset?Missä on kentällä viite suhteessa soveltamisalaan laukaukset?

Aaltomuodossa in "B" näyttää olevan meluisa johtuu käynnistyskynnys ongelma.Kokeile ulkoisen käynnistyshinta takaisin sen PWM IC tuotos.Toinen asia, joka voi tehdä soveltamisalaan näyttö näyttää tältä, että PWM IC on metsästystä toiminta kohta.

Aaltomuodossa in "C" näyttää pahempi.Jos oletetaan, että volttia / div ovat samat, olen sitä mieltä, "C" näkyy vaikutus on rajallinen kaistanleveys on MOSFET kuljettajan piiri.

Muuntaja kysymyksiä voidaan usein havaita tarkastelemalla sen käämeihin aaltoa.Helpoin tapa tehdä tämä on paikka hyvin pieni vastus, kuten 0,5 ohmia, sarjaan lähde johtaa ja MOSFET.Yksi loppuun, vastus on kytketty GND muiden liittymien määrä MOSFET.Miten sinulla on kentällä Viitattu jännite, joka on suhteessa sen muuntajan nykyinen.The aaltoa olisi sawtooth lajitella asematasotarkastuksia siihen.Tämä osoittaa, että muuntaja on rakentaa magneettivuon eikä tulevien kylläisyyttä.

Liitteenä oleva tiedosto sisältää aaltomuotojen otettu oskilloskooppi.Circuit toimivat hyvin alle 30% kuormituksella.Ongelmana on se, että noin 70%:
n kuormaa, MOSFET's get yhtäkkiä kuuma ja jos virtalähdettä ei ole irronnut, ne polttaa 3-5 minuuttia.Olen kasvanut MOSFET:
n 1-5 kummallakin puolella mutta tulos on sama, MOSFET
n saa polttaa.Joten, voit auttaa minua tässä asiassa.

Lisäksi, vaikka TL494 on 45% enimmäistulliin sykli, korjaa ongelma? On mahdollista lisäämällä deadtime?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back