Kaistanleveys on microstrip antennit on lossy substraattien

S

svarun

Guest
Hi all,

Olen vertaamalla Kaistanleveys microstrip antennit on lossy substraattien kuin häviöttömän substraatteja.Minusta tuntuu, että lossy pohjamaalaukseen, kaistanleveys on suurempi, sillä dielektristä tappio vähentää tehokkaasti Q ja siten BW kasvaa.Onko tämä perustelu oikea?

-svarun

Hi svarun:

Uskon, että oikea perusteluja.Uskon näet myös alennettua säteilyn tehokkuus, koska ylimääräiset tappiot antennin itse.Tämä tarkoittaa sitä, että suhde säteilyteho on valtuudet soveltaa antenni terminaalit on myös vähentynyt, joten pidä silmällä omaa yhteenlaskettua saada numerot.Jos antenni mallinnuksen ohjelmistoja tai mittausjärjestelmässä automaattisesti renormalizes antennin suuntausta, et ehkä huomaavat tämän heti, koska antennin säteilykuvion ja directivity luultavasti ei muutu paljon.

Yleensä kuitenkin teidän substraatti menetys ei ole määräävässä asemassa tappio mekanismi; useammin se on metallia tappiot - jos olet yrittää laittaa antennin jonkinlainen raskaasti dopingia piimetallin RFIC siru tai jotain.

- Max

Hei Max,

Kiitos vastauksesta.Olen yrittänyt mallin antennit on puolijohde substraattien kuten Si joka on lossy.Kyllä säteilyn tehokkuus laskee muodossa 91% ja häviöttömästi tapauksessa noin 63%:
lla lossy tapauksessa ja kaistanleveys kasvaa 3%:
sta 4,5%.

-svarun

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back