Kuinka käyttää hspice

H

Hughes

Guest
Jos hspice simulointi pysäkit on nonconvergence ongelma, luettelo vianjäljitykseen solmukohtina jännite tulostetaan.Jokainen tietää, kuinka käyttää näitä tietoja on sove nonvergence ongelma?

. ic tai. nodeset asettamiseen alkuperäisiä ehtoja muutamia kriittisiä solmukohtia.

Tiedän, että nonconvergence ongelma voi joskus ratkaista asettamalla alkuperäisen edellytykset. Ic tai. Nodeset julkilausuman.En kuitenkaan tiedä, mitä alkuperäiset olosuhteet shoud asetettu.Isossa piirin alkuperäiset olosuhteet ovat diffult laskea käsin.Onko mahdollista saada joitakin vihjeitä siitä hspice
n debug tietoa?

Olen kärsinyt tämän ennenkin, ja se on ratkaistu tekemällä seuraavat vinkkejä.
Teidän tapauksessa, ehkä voit yrittää
1). OPTION lähennyttävä = 1 GMINDC = 1.0000E-12
2) muuttaa maailmanvaltana ilmoitus asematasotarkastuksia yksi.
ex.
vx avdd 0 pwl (0ns 0V 1ns 0V 2NS 'VHI')
* vx avdd 0 dc "VHI"
vz vdd 0 pwl (0ns 0V 1ns 0V 2NS 'VHI')
* vz vdd 0 dc "VHI"

Muista myös mainita tätä linkkiä saat lisätietoja.

http://www.elektroda.pl/eboard/searchtopic50886-hspice.html

"timestep liian pieni" - Transienttitallentimet Lähentyminen Ongelma:

Ratkaisu:
0.Tarkista piiri rakenteeseen ja liitettävyys.
Tämä kohta on sama kuin kohteen 0 DC analyysi.

1.Aseta RELTOL =. 01 on. OPTIONS julkilausuman.
Esimerkki:. OPTIONS RELTOL =. 01

2.Vähennä tarkkuutta ABSTOL / VNTOL jos nykyinen / jännitetasot salli sitä.
Esimerkki:.VAIHTOEHTO ABSTOL = 1N VNTOL = 1M

3.Aseta ITL4 = 500 euroon. OPTIONS julkilausuman.
Esimerkki:. OPTIONS ITL4 = 500

4.Realistisesti Malli Sinun Circuit, lisätä parasitics erityisesti kulkukoira / risteykseen kapasitanssi.

5.Vähennä nousu / lasku kertaa on PULSE lähteistä.
Esimerkki: VCC 1 0 PULSE 0 1 0 0 0
tulee VCC 1 0 PULSE 0 1 0 1U 1U

6.Käytä. OPTIONS RAMPTIME = xxx julkilausuma asematasotarkastuksia kaikki lähteet.
Esimerkki:. OPTIONS RAMPTIME = 10NS

7.Lisää UIC (Käytä alkuperäisiä ehtoja) muuttamisesta. TRAN linja.
Esimerkki:. TRAN ,1 N 100N UIC

8.Muuta integraation menetelmä Gear (Katso myös erityiskertomus asiat alla).
Esimerkki:. OPTIONS MENETELMÄ = PYYDYKSET

Terveisin,

Kiitos, shiowjyh.Oma piiri kärsii AC nonconvergence, joten jotkut edellä mainitut ratkaisut eivät ole sovellettavissa.Olen kokeillut lähes kaikkia muita ratkaisuja, mutta ongelma ei ole voitu ratkaista.

Piiri on kolmivaiheinen CMOS-vahvistin.Jos olen rikki yhteys ensimmäisen ja toisen vaiheen, lähentyminen on OK.Koska panokset toinen ei tehdä DC virrat, niin mielestäni toimivat kohta eivät muutu, kun yhteydet ensimmäisen ja toisen vaiheen ovat rikki.Sitten kytke virtapiiri uudelleen ja käyttöä ". IC" julkilausuma asettaa alkuperäisiä ehtoja näiden kahden solmut (panokset, että toinen vaihe) käyttäen arvoja sai edellisessä simuloinnissa.Mitä mieltä olet minun ratkaisu?Onko jotain vialla?Kiitos.

Voitit minut, Hughes!
En sulje varma siitä, mitä olit tekemässä on oikeassa, mutta on olemassa monia tapoja tehdä ac analyysi.
Siellä on uusi kysymys tulee ulos, ei minun ac analyysi tekee oikein?Olen joskus saanut kaksi eri dc saada & vaiheen marginaali käyttää kahta eri tapaa.
AC lähentymisohjelmasta ongelma,
löysin aiheesta, joka ehkä etua.
Tutustu seuraavan linkin, ja nähdä sen arvoinen vai ei!

http://www.edacafe.com/books/SpiceHandBook/03_chapter02-05.php

Terveisin,

millaisia vahvistimeen?3 vaihe, kyllä, mutta yksi päättynyt tai diferential panos?

Entä odotettavissa hyötyä?

muuttaa ITL parametrejä ja. vaihtoehto antaa simulaattori tehdä enemmän iterointivaiheita.

Onko simulointi pysäkit aikana todellinen AC lakaista tai edellisellä bias kohta päättäväisyyttä?

Onko teillä. OP ilmoitus?

Kokeile myös GRAMP on. Vaihtoehto

Voit hankkia alkuperäisiä ehtoja, tehdä ohimenevä analysointi ja hyödyntäminen. SAVE milloin tiettynä ajankohtana.Käyttöä. LOAD alustaaksesi virtapiiriin (tai sen lähellä) toimintatalousarvionsa kohta.

Kiitos.Oma malli on kolmivaiheinen differentiaali-input single-tuotos yleisenä tavoitteena op amp.Odotettu voitto on 130dB tai enemmän, yksikkö-Gain kaistanleveys ~ 5MHz.

The nonconvergence ongelma ilmenee aikana toimivat kohta laskentaan.Se sisältää. OP julkilausuman.Minusta on vaikea lähentyminen avoimen silmukka.The nonconergence ongelma on ratkaistu, kun op amp oli suljettua sovellus (1000x vahvistin).En kuitenkaan tiedä, onko avoimen silmukan characteritics voidaan johtaa suljetun ominaisuudet.

Kiitos angain.Aion kokeilla suosittelee myöhemmin.Aion lähettää ratkaisu, jos nonconvergence ongelma on ratkaistu.

Ei-lähentymisohjelmasta ongelma on päänsärky, olen samaa mieltä.
On liian paljon mahdollisuutta syitä.

Mielestäni voit lisätä jotain sisällä. Vaihtoehto ehkä itol niin, että noncovergent pysäkki yksitellen, jota haluat korjata.Tarkista hspice käsikirja

Yleensä Tein TRAN simulointi ensin.
Tallenna toiminnan arvoa, kun vahvistin on täydentää.
Käytä. Ic ladata ne alkuperäiseen arvoon.
Viimeinkin, i voi suorittaa AC analyysi.

Mutta jos piiri on vielä ole lähentymisohjelmasta, u voivat muuttua gmindc arvo 1e-10, 1e-9 tai jopa 1e-8 ...

Toivomme, että tämä voi auttaa.

kirja, sisällä mausteen, voit käsittelyssä ..

ja käytön pwl virtalähde tai muuttaa aika askel voi myös ratkaista. TRAN ..
ei-lähentymisohjelmasta ..

se, miten jotkut. vaihtoehto komento voi lähentymistä mutta ehkä on
fake simulointi raportti

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back