Kysymykset vaihdettaessa tl072 Ylipäästösuodin kanssa ne5532

P

prabanjas

Guest
Hei, ottaa tl072 ylipäästösuodin. Mutta haluan enemmän kristallinkirkas laatua niin päättänyt vaihtaa kanssa 5532. Voinko tehdä sen muuttamatta piiri? Onko antaa hyviä tuloksia? tai muulla sopivalla ja Hi-Fi-äänipiiri käytettävissä? thx

TL072 on FET-tuloa ja on melko hyvä, mutta on vanha. NE5532 on aika hyvä, on tavallista transistoria tuloa, mutta on vanha. OPA134, OPA2134 ja OPA4134 on FET tuloa, paljon vähemmän säröjä, erittäin hiljainen ja laaja kaistanleveys äänen.

erittäin hyvin thx .. Joka muistuttaa eniten TL072 tilalle ilman piirin muutos ..

Kokemuksesta kuulet mitään eroa! Kuitenkin varoitus NE5532 se toimii lähes identtisen TL072, mutta se on rinnakkainen "pään häntää" diodit poikki se panos nastat. Se tarkoittaa, et voi käyttää niitä, jos ero tulojännite ylittää 0.6V. Brian.

TL072 on ongelma nimeltä "Phase Inversion" kun tuotos yhtäkkiä suuri, jos tulojännite saa sisällä noin 3V negatiivisesta syöttöjännite.

En ole tietoinen TL072 ja samankaltaisten Näytetään Vaihejärjestyksen. Tiedätkö erityisiä ehtoja sen tuottamiseen?

[Quote = FVM] En ole tietoinen TL072 ja samankaltaisten Näytetään Vaihejärjestyksen. Tiedätkö erityisiä ehtoja sen tuottamiseen? [/Quote] Luulen National Semi n LF353 ja LF355, LF356 ja LF357 myös Vaihejärjestyksen ongelma. Olen käynyt monta ääntä tuotteiden TL07x opamps enkä ole koskaan kuullut Vaihejärjestyksen. Jos voitto on alhainen ja ajetaan tulon jännite, joka on lähellä negatiivinen jännite sitten he sanovat, että se tapahtuu, koska silloin tulojännite ei sisällä saa input common-mode jännitealue. Se saattaa saada epätavallinen sähkökitaran vaikutus.

Epäilen kuulet mitään erotus vain muuttamalla tahansa OP-amp ellei sinulla ole erittäin huonosti suunniteltu piiri. Ongelmia voi tapahtua, todellakin, jos käytät hyvin Hugh hyötyä vaan ongelma voi myös olla oma ylipäästösuodin. [Size = 2] [color = # 999999] Lisätty jälkeen 57 sekunnin: [/color] [/size] pyydämme ilmoittamaan piiri.

Hei, olen rakentaa mitä se piirroksen paitsi käytin 0.68ufd sijaan 1ufd joka oli saatavana vain minun varastossa. Oikeastaan ​​minun piiri toimii hienosti. Sen hyvä ja selkeä. Sen kuvaamatta pieniä ääniä ja ottaa hyvin vähän säröä. Haluan vain parantaa selkeyttä ja enemmän määritelmä ääni. Käytetään IC tukikohdan tl072 joten sen helppo vaihtaa. Jos haluan vaihda opa2134 tai 5532, mitä muutoksia pitäisi tehdä? Olen rakentaa tätä varten 5.1 Audio Surround kanssa TDA2030 per kanava. Sillä sub Käytän MOSFET (SK-sarja).

Ensimmäinen vaihe on ykseys saada ensimmäinen tilaus alipäästösuodin suunnilleen 1kHz. Toinen vaihe on Ylipäästösuotimen. Joten, mitä olet tässä bandpass suodatin. Mitään vikaa. Saat mitään muuttamalla op-amp. Joka tavallista äänitasoja vääristymistä Tämä piiri on (minun mielestäni) paremmin sitten vääristymä hahmo TDA2030 vahvistimen. Mielestäni mitä tarvitset on taajuuskorjaimen tai Sävynsäätö (tai parempi vahvistin ja kaiuttimet). Terveisin

kanisteri u ehdottaa minulle paremmin amp tähän scematic kanssa teräväpiirtotelevisio. Thx etukäteen ..

LM3886 on hyvä valinta poweramp mutta se on mielestäni, että prblem on kaiuttimet tai tarvitset tasauksella. Ei OP AMP antaa ääni paremman lähdön oman bandpass suodattimen. Osalta [size = 2] [color = # 999999] Lisätty jälkeen 3 minuuttia: [/color] [/size] TL072 antaa sinulle ylivoimaisesti, paljon enemmän kuin sinä kuulet.

Olen aiemmin suositellut OPA12134 että on hiljainen ja on erittäin vähäinen särö. Et kuule mitään eroa erinomainen TL072 koska et kuule 0,003% vääristymiseen TL072. OPA2134 on vääristymistä vain 0,00008%. Jotkut vainoharhainen audiophiles toimivat lähtö transistorit OPA2134 luokassa-"vähentää vääristymiä".

Ja täydentää Audioguru virkaan: on vaikea löytää laitteet mittaamista vähäinen särö. Tarkista tiedot. jos vahvistimessa ja näet, että sen vääristymä on paljon suurempi kuin vääristyminen TL072 ja todennäköisesti et kuule sitä. Ja kaiuttimiesi vääristymä, joka on sata kertaa suurempi liikaa. Voi olla et tarvitse määritellä meille, mitä sinä tarkoitat "kristallinkirkas laatu". Mielestäni ottaen kohtuullisen puolivälissä laatu elektroniikka, kaiuttimet tekevät kaikki ero. [Size = 2] [color = # 999999] Lisätty 2 minuutin kuluttua: [/color] [/size] ehdotus: Kytke vahvistimen mutta ohittaa bandpass suodatin ja kerro jos voit kuulla meaningfull ero.

Kyllä, olet oikeassa ... Kun yhdistän suoraan kuulo paljon melua ja sen vähemmän selkeyttä. Olen vain 2,5 tuuman pieni basso surround ja vaihdoin kaiuttimet 2-tie ja se parantaa ääntä ja puhetta selkeyttä. kiitos. Lisätietoja tulos minun vaihtaa amp ...

Mutta jos Google jonkin aikaa huomaat, että on olemassa joitakin hyviä kaiutin laatikoita käytetään erittäin pienet kaiuttimet (alas 2 tuumaa) ja osoittaa hämmästyttävää TAAJ. vastauksia. Tämä sivu voi auttaa http://www.quarter-wave.com/ , mutta on joitakin Kunnosta oma pienikokoisia kaiuttimia. Näyttää siltä, ​​ongelma on kaiuttimet eikä vahvistin. Kuitenkin LM3886 on silti hyvä vahvistin. valinta.

Olen 12 0 12 5A rautatie, joka antaa ± 15 v kuluttua säännelty Riittääkö ajaa 5 numerot LM3886 (Jos saan 15-20W teho riittää minulle).

Anteeksi jos olen tehnyt virheen. Jos sinulla on +15--15V voit käyttää LM3886 vahvistimen. Muuten katsomaan TDA1554 mutta en ole varma, se on paras valinta.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back