Mitattu Vs HFSS ja Momentum

X

Xyman

Guest
Hi All,

Olen suunnitellut joukon microstrip serpentiinimutka suodattimet eri taajuuksilla.I simuloitava ne käyttämällä Momentum ja HFSS ja minulla oli mahdollisuus verrata sitä mitatut tiedot.

Olin hämmästynyt havaitessani, että Momentum Simulation nettoutetusta tarkalleen mitattu S parametrit kun HFSS Simulaatiot ennusti korkeampaa resonanssitaajuudelle ja korkeampi Bandwidth .. eli ..laajempaa hame varten kaistanpäästö suodatin.

Myös koko joukko mitattu Vs Simuloitu tietojen HFSS ennustaa korkeampaa resonanssitaajuudelle ...sanoen 0,4 GHz 20 GHz.Momentum ja HFSS simulaatiot tehtiin täsmälleen saman mallin mukaan samoin ehdoin.Toistaiseksi minun kokemuksen HFSS näyttää ennustaa suuruusluokkaa melko tarkasti, mutta se on siirtynyt korkea taajuus.Tämä pätee vastaavia verkostoja myös.Minun täytyy suunnitella 0,5 GHz korkeampi taajuus HFSS niin vastaamaan keskustassa taajuus.

Luulin HFSS on täysin 3D-simulaattori oli tarkka keskuudessa paljon, mutta Mitatusta tuloksia, minusta Momentum on paljon parempi ..ainakin tasomaisille piirejä.

Haluaisin tietää, jos muut EM-ohjelmiston käyttäjät ovat samankaltaisia kysymyksiä microstrip suodatin simulointien tai vastaavat verkoissa.Olisin kiitollinen teidän vastauksia.Kiitos,

Xyman

 
Hei,

Vielä muutama sana minun kokemuksia ja mielipiteitä.Se on vanha juttu, että henkilö yhdellä katsella hänen talo allways tietää tarkalleen, mitä on aika whille yksi vastaan kahden kelloja ei voi koskaan olla liian varma.

Sama näyttää olevan kanssa EM simulaattoreissa.Mitä enemmän vertaamaan niitä vähemmän, voit olla varma, mikä niistä on paras.Kuten oli kirjoitettu kirjoja,
kukaan ei ole täydellinen jokaisen työtä, jotta voit ratkaista ongelman kahdella tavalla - 1.löytää paras jokaisella tietyn tyyppinen ongelma tai - 2.löytää se, joka ei ole täydellinen, ja mahdollisimman tarkkoja mistään erityisesti työtä, mutta on hyväksyttävä virhe kaikkia ongelmia.

Molemmat lähestymistavat voivat olla perusteltuja ja yksi olisi valitsi joka suites häntä eniten.Personaly mielestäni jokaisella simulaattori on ratkaisu 2 - sen jälkeen, kun kaikki, EM simulaattorit ovat vain välineitä, ei absoluuttinen totuus.

Palata omaan vertailu Momentum ja HFSS.Minulla on myös joitakin erittäin hyviä kokemuksia Momentum tarkkuus analysoitaessa tasomaisille rakenteita, mutta on sanottava, että ratkaisuja IE3D ja Sonnet olivat merkityksettömällä erilainen.HFSS voi tehdä tasomaisille rakenteita, mutta se ei ole kentällä, jossa se voi antaa eniten - se on ihanteellinen aaltoputkia, antenni ja muut vastaavat todellisia 3D-rakenteita.

Lopuksi, suodattimien ja resonanssipiirit rakenteet ovat hyvin hankala jotta analize juuri, jos teet hyvin pieni virhe reagoiva osa saat huomattava muutos resonanssin.

Terveisin

flyhigh

 
Jos havaittu systemaattinen ero HFSS tulokset ja mittaus (aina 0.5G pienempi kuin sanoitte), sitten sinun pitäisi tarkistaa, onko malli on asetettu oikein vastaa teidän mittausta.Mittaukseen, erityisesti kalibrointi on myös hankala.

Jos HFSS tulokset ovat offset satunnaisesti (joskus enemmän, joskus huono), sinulla on enemmän, joka tapauksessa sitä vastaan.

Mielestäni molemmat HFSS ja Momentum ovat aivan riittäviä simuloida microstrip suodattimia.(Ne eivät ehkä ole tarpeeksi nopeasti käytetään optimointiehdotuksen / synteesi).On hyvin todennäköistä, että malli ei ole asetettu oikein.

 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top