Needs BJT varten simulointi vuonna Cadence

K

Katrin

Guest
Tarvitsen NPN ja PNP jäljittelemiseen pienen piirin kadenssi
Olen siis etsivät BJT malleja simulointi

Vuonna analoglib on pnp ja npn transistorit, ja olen lisännyt niitä minun kaavamainen ja runned simulointi.

"

Mutta simulaatio ei sussessful ja se osoittaa virhe messege "Q1 on esimerkki, joka undefined malli npn"Yleensä on mahdollista käyttää NPN ja PNP malleja analoglib varten simulointi?

Tai siinä on jotain vikaa minun kadenssi asennus tai asetuksia?

Sinun BJT malli riippuu teknologian käytät.

Jos prosessi on AMI valimoteollisuuteen ei tarjoa BJT malleja varten loistaudit laitteita, joten sinun on valmistaa niitä luonnehtivat ne ja rakentaa omia malleja.

Jos prosessi on TSMC on DO tarjota malleja sekä pysty-ja sivusuunnassa BJTs mutta sinun täytyy liittää mallin omaan simulointi (aivan kuten yleensä sen MOSFETs).

Jos sinulla ei ole mitään, mutta haluat vain ...En tiedä ...satunnaisesti jäljittelemiseen BJT juuri luotu yksinkertaistettua mallia käyttäen tekstieditori ja määritä arvo on (kylläisyys tällä hetkellä), Bf (Forward nykyinen Gain) ja n (The Vthermal korjauskerroin) ja sitten liitä mallin simulaatio

Varmista, että: your mallin nimi on täsmälleen sama nimi ilmoitetaan virtuoosi komponentti.

Jos sinulla on kysyttävää vain haluaisin tietää,

diemilio

diemilio wrote:

.
satunnaisesti jäljittelemiseen BJT juuri luotu yksinkertaistettua mallia käyttäen tekstieditori ja määritä arvo on (kylläisyys tällä hetkellä), Bf (Forward nykyinen Gain) ja n (The Vthermal korjauskerroin) ja sitten liitä mallin simulaatio

Hei Katrin,

En aio yrittää selittää vaiheet yksitellen.

Ensimmäisen oikeusasteen teidän BJT on virtuoosi kaavamaisen ikkunassa (voit ottaa se pois analoglib jos haluat), ja siirry sitten osa ominaisuuksista ja huomaa, että on ominaisuus nimeltä "Mallin nimi" ...se on nimi, jota ovat menossa, jonka voit antaa mallin (tietenkin).Kyseistä ominaisuutta voit määritellä mitä haluat ...Sanotaan esimerkiksi vpbjt (ilmaisemaan, että se on vertikaalinen PNP BJT).Kun olet valmis koota loput oman piirin yo syytä aloittaa ADE jäljittelemiseen teidän piiri.Ennen kuin voit simuloida kuitenkin yo tarvitsevat mallin laite, niin avaa tyhjän tekstitiedoston ja kirjoittaa:

. MALLI vpbjt PNP (LEVEL = 1
BF = 10 Onko = 1e-17 n = 1)

Sulje ja tallenna tiedosto riippumatta haluamasi nimi (kokeilla. M laajentamista merkitse sitä, että on malli-tiedosto)

Tämä tiedosto luodaan malli, joka PNP kutsutaan vpbjt kanssa Beta 10, on 1e-17 ja N 1.

Kun olet tehnyt tämän palata ADE ja ylhäältä valikossa valitse:

setup -> Malli Kirjastot ...

Etsi tiedosto juuri luomasi ja lisätä sen luetteloon.Kun olet valmis, paina OK ja olet kunnossa.

Hope this helps,

diemilio

kiitos erittäin paljon, se toimi!

Mutta se tapa, voisitteko antaa minulle esimerkin monimutkaisempia ja tarkan mallin tiedosto?tai voisi minusta on jossain Internetissä?

Olen juuri käytetään yksinkertaista mallia tiedosto jonka kirjoitti.Mutta piiri rakensin on lähentymisohjelmasta ongelma simulaatio, mutta se voi johtua siitä, että piiri itse.

Kuten olen kertonut sinulle, ennen kuin nämä mallit riippuvat valimo joten mitään käyttöä ottaen sattumanvaraisesti mallin simulointi.Jos piiri ei tule valmistettu ja haluat tehdä käsitteellinen simulaatiot, sitten mallin Annoin teille on tarpeeksi hyvä.

Nyt, jos haluat, että malli vain peuhata sen kanssa voin antaa teille yhden löysin hakea verkossa, vaan ...ensin, että se on HSPICE mallia, joten jos käytät peikko se ei toimi, ja toinen ...Minulla ei ole aavistustakaan siitä, mitä tekniikkaa, jonka malli on niin se on erittäin vaikea selvittää riippuvuus kunkin parametrin suhteen laitteen mitat.

terveisin,

diemilio

Hei evryone, näinä päivinä olen myös simuloida piirin kanssa npn ja pnp tarpeen.Ohjelmisto I käytetään Cadence ja kieli on peikko.Ihmettelen, jos malli tiedosto antoi edellä oli SPICE.Miten voin käyttää sitä peikko?
Kiitos jo etukäteen mitään apua.
Best regards, jqjqjq

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back