NF mittaus suoraan convertsion mikseri

H

Hel

Guest
Hei kaikille:

Onko kukaan tiedä, miten mitata NF on suora siirtymisvaiheessa mikseri?
Koska se on usein konvertoivan laite, on vaikea löytää melunlähde kattamaan sekä RF (5GHz) ja IF (10KHz) bändejä, ehkä me tarvitsemme kaksi melulähteet.Yksi on kalibrointi väline, toista käytetään kuin DUT tulo_Onko se oikein?

En usko, että se on oikea.
Ongelmana on, että sinun täytyy tietää ENR teidän melunlähde niin 5GHz ja 10 KHz.Yleensä RF melulähteitä on ENR täsmennettävä 10 MHz.

Being a mikserivahvistimen En odota se melu luku on alhainen.Voit siis käyttää Gain Tapa, kuten: http://www.maxim-ic.com/appnotes.cfm/an_pk/2875

Toivon, että se voi auttaa.
Mazz

Hei,

No, yksi ei tarvitse tietää melu luku melun lähteen IF taajuus!Melu on "taitettu" alkaen RF IF ja melunlähde olisi kalibroitava RF.
Hyvä vanha HP melu luku mittari oli erityinen tila (1,9) mittaamiseksi taajuus muuntavat laitteet.Modern väline on paljon enemmän ominaisuuksia,
esim. valinta SSB tai DSB melunmittauksista.Kuten olette suoraan muuntamalla vastaanotinta, sinun tulisi käyttää DSB-tilassa mitata teidän melun määrään.

flyhigh

Olen pahoillani, flyhigh mutta olen eri mieltä teidän kanssanne.

Kun on hyvä HP 8970B Noise Kuva Meter 10 MHz - 1600 MHz (optioilla voi mennä korkeampi taajuus) on 1,9 erityiseen on erilainen suhteessa muihin liikennemuotoihin juuri siksi, että kalibrointi on jaettu kahteen vaiheeseen: ensimmäinen mittaa NF tehty instrumentin vastaanotin on RF freqs (käyttäen ENR klo RF) ja toinen (avoimet käyttäjän) mittaa NF koskevan välineen vastaanotin on JOS freqs (käyttäen ENR klo IF).Joten vähimmäishinta JOS on 10 MHz, ja se on liian korkea suoraan muuntaminen mikserivahvistimen tuotos freqs.Tämä on juuri se syy, joka ei salli käyttää tätä välinettä.
Tämä ongelma voidaan ratkaista käyttämällä taajuuksien Analyzer (esimerkiksi R & S kanssa FS-K3), mutta sinun on tiedettävä ENR melun lähde myös IF (10 kHz) ja tämä ei ole yleensä mahdollista.
Yksinkertaisin ratkaisu on saada menetelmä.
Mazz

Hi Mazz

Olet luultavasti oikeassa 10kHz taajuus, en ole koskaan käyttäneet näitä alhainen JOS minun measrements.Ehkä väline voi ekstrapoloida tällaista alhaisen toistuvuuden?Ehkä ei johdu 1 / f noise.Joka tapauksessa, yksi oppia jotain joka päivä!Kiitos!

flyhigh

Hi Mazz

Kiitos vastauksesta.BTW, Löysin melunlähde tuotteen noisecom, jolla on ENR niinkin alhainen kuin 10KHz (10KHz ~ 1 GHz).Jos voin käyttää tätä kalibroimiseen NF, että väline ensin IF-taajuus, ja kuin käyttää toista (Agilent 346c 10MHz ~ 26.5GHz) olisi melu syöttämällä suoraan siirtymisvaiheessa vastaanotin, ehkä voin mitata 1 / f melu kuva käyttämällä Y menetelmällä.Onko tämä oikein?Onko kukaan tehnyt tätä ennen?Kiitos.

Olen tehnyt lyhyt haku ja voin kertoa teille, että on mahdollista.(Tämä on yllättävää minulle ... mutta flyhigh sanoi, yksi oppia jotain joka päivä!)
Siirry lopussa sivulla 13 on tämän hakemuksen huom: http://cp.literature.agilent.com/litweb/pdf/5952-3706E.pdf
Mazz

ps: muista että vastaanotin (eli melu luku mittari) on oltava sen kaistanleveys niinkin alhainen kuin 10 kHz.

Kiitos Mazz!
BTW,
mainitsitte siitä Gain-menetelmällä.On, että tyypillinen tapa pepole käyttää mittaamaan NF on suora siirtymisvaiheessa vastaanotin?

Terveisin,

Tao

En voi vastata sinulle.
Mielestäni se riippuu:
-piiri olet mittaus
-laitteiden olet
-Toiminnan haluat käyttää sitä
-tarkkuutta tarvitaan.

Tapa, jolla olet seuraava varmasti mahdollisimman tarkkoja.

Mazz

Heläyttää wrote:

Kiitos Mazz!

BTW, mainitsitte siitä Gain-menetelmällä.
On, että tyypillinen tapa pepole käyttää mittaamaan NF on suora siirtymisvaiheessa vastaanotin?Terveisin,Tao

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back