Onko laitteisto insinööri kiinnittää pcb itse?

tähän asti olen tehnyt molempia, täydellinen hankkeita.
Sain työtarjouksen, jossa i on valinnut (i käytetään hw-eng kanta, ei ulkoasun eng).Joten, nyt ajattelen hyväksyessään tarjouksen, joka hw-insinööri.Pyysin heitä jos voin tehdä molempia, mutta he sanoivat: ei.

Pelkään, että minulla on paljon arkipäivän käytäntöjä-tietoa ulkoasun suunnitteluun, mutta jos en ole käyttänyt sitä käytännössä
sen jälkeen, kun muutaman vuoden kuluttua, minä tietoon hajoaa ja ei tarkkoja enää.
Tiedän, on ymmärrettävä, valmistusprosessi, minä, minä itse minun varhain hankkeet (kun SMD lab yliopistossa kunnon laitteet, myös BGAs saada tietoon ensi mallit ...), mutta i sitä mieltä, että ulkoasu on difficoult kuin ne asiat mitä haluan tietää valmistuksen., joten helpompi unohtaa.

Jos layout insinööri ei jotain vikaa, se olisi minun on vaikea korjata sen ulkoasun, koska i dont tiedä, missä hän on reititetty jäljet ...joka ei signaalin eheys simulointien ja pre / post-asettelun ajoitus analyysi?
joka jäljittelee sähkön toimitus-ja irrottamista verkon suunnittelu?
joka luo rajoitteita sen layout-työkalu on?(on enemmän difficoult sääntöjä myös, kuten että kadenssi allegro: mukautetun mittaukset)
joka ratkaisee stackup, impedanssi-laskelmat, ja linja-auto-to-kerros-assigments?
joka jäljittelee varten tappiota talousarvion PCI-Express-sarja-linjoja?

ja joka ansaitsee enemmän, laitteiston (SCH) suunnittelija tai asettelun insinööri?

Hi All,

Tämä on erittäin hyvä keskustelu.Tämä on hyvin paljon unohtaa teollisuudessa.Olen työskennellyt pienten yritysten enimmäkseen (<100 henkilöä).Ajattele California uusyritykset.Olen aina tehnyt molemmat kaavamaisen / piirin suunnittelu ja taitto.Minäkin olen nähnyt monet asiat menevät hyvin huono, kun suunnittelija ei tee asettelun tai jopa auttaa prosessia - High nykyinen jälkiä suorittaa kovassa impeadance op ampeeri, kapasitiivinen coupleing välillä suurnopeusaluksiin jälkiä,
piittaamattomuus creapage tai puhdistuma matkoja varten suurjännitesiirtoverkkoa (yli 1KV), lämmön nielujen ole suunniteltu onto hallituksen .... jne.Minun on myönnettävä, haluan tehdä laitteesta.Se on taiteellinen laatu, että vetoaa minuun.Plus se tekee piiri todellinen minulle, koska en voi nähdä piiri käynnissä kuin minä ulkoasua ja ymmärtävät, mitä minun täytyy suojautua.Ainakin minusta tuntuu, että suunnittelija olisi tarkasteltava yli olkapäähän ja Asettelu henkilö.

Juuri minun kaksi senttiä ....

Ystävällisin terveisin

dfullmer

E-suunnittelu wrote:

Yksi ... Käytin mennä ja istua vieressä oleva tyttö piirustuksessa toimisto tekee minun asettelujen .... Myöhemmin, kun minusta tuli projektipäällikkö onnistuin ovat insinöörit voivat tehdä ainakin kriittinen Sijoitus-ja reittipalvelut themseves.

jos i start työskentelee yrityksen kuin computerboard laitteisto Design Engineer (ei layout vain suuntaa), ja työ siellä 3 vuotta, pelkään, että en koskaan pysty toimimaan täysin desingns tämän jälkeen 3 vuoden tähän yritykseen.En täydellisiä malleja, koska 10 vuotta sitten.

ovat pelkoni realistinen?

kuinka paljon valvontaa ei laitteisto-insinööri on yli asettelun käsittelyyn, suurnopeusjunaliikenteen aluksella?vain täyttää rajoitteet laskentataulukko, sitten huutaa asti?

Szia Buenos,
Uskon, että suunnittelija olisi tehtävä layout, jos hän voi simuloida PCB vaikutukset, joiden avulla alan simulaattori.Tällainen kokemus on erittäin arvokas.Esimerkiksi on olemassa yksi ansoft
n Siwave opetusohjelma, joka osoittaa optimaalista sijoittamista komponenttien kun irrottaminen tapahtuu pcb kapasitanssi, lisätään capacitances ja sijoitti laitteita.Jos et voi simuloida korkeat taaj vaikutuksia olet vain sääntöjen peukalon ja layouter joilla on kokemusta voi tehdä työpaikan ainakin nopeammin.

hei

ovat suuret yritykset, joissa sama insinööri tekee hw ja pcb hyvin monimutkainen digitaalisen levyille?mitä yritykset?
Tiedän, että normaali tapa on erotettu suunnittelun menetelmä, mutta on olemassa poikkeukset?Tiedän myös, että hyvin pienet yhtiöt sen ehkä mahdollista, mutta entä biger niistä (min 5-10 suunnittelijoille)?

toinen asia,
joka minun uuden työpaikan, i on tehtävä kaikki kokeet minun levyt, mukaan lukien kuljettajan asennukset ja OS testejä ...oikeastaan sen enempää aikaa kuin suunnitteluun aikaa itselleen.se on sama kaikkialla, tai ehkä jossain paikoissa ei suunnittelua insinööri on jätteiden hänen aikaa tähän (eikä HW suunnittelu)?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back