Onko tämä suodatin vakaa?

S

seyyah

Guest
Minulla on 2nd jotta Sallén keskeinen suodatin, jotta suodatin 100 kHz PWM signaalin DC.Tuotos ei saa ylittää 5V ja panos ei ylitä 5V normaalisti.Minulla on joitakin epäilyksiä piiri, koska olen joskus joitakin outoja tuloksia Oma piiri ja i epäillään täältä vaikka en voinut pystyä todistamaan sen.Voitteko auttaa minua?Onko tämä piiri on tullinpalautusjärjestelmä tai vakaus ongelmia?Onko lisäämällä diodi clamp käyttölaitteen ulosmenon on haittavaikutus?Onko LM358 sopivat tähän kiertoon?Kiitos.
Anteeksi, mutta sinun on kirjautumistunnuksen nähdäksesi tämän liitäntävaatimuksia

Ensinnäkin, sinun pitäisi tarkistaa suodattimen vasteajan kanssa simulointiohjelma.
Miten voit laskea arvot R ja C?
Sinun lowpass on rajataajuus on app..5 Hz!Onko tämä tavoite?

LVW wrote:

Ensinnäkin, sinun pitäisi tarkistaa suodattimen vasteajan kanssa simulointiohjelma.

Sinun lowpass on rajataajuus on app..
5 Hz!
Onko tämä tavoite?

Saat simulointi voit käyttää jokaisen käytettävissä olevista ohjelmista, tietenkin.
Esimerkiksi PSpice (arviointi ilmaiseksi) tai LTSPICE (vapaa linear.com).

Mutta yksi kysymys: Miksi olette maininneet 100 kHz?On erityinen vaimennusvoima tarvitaan tämä taajuus?Kuten varmasti huomaatte, Sallén-Key topology luo joitakin ongelmia tässä taajuus - ainakin silloin, kun käytät melko yksinkertainen opamp kuten 741 tai LM324.

Mitä diodeiksi: Jos tulo ei ylitä 5 volttia ja ouput myös koskaan kasva 5 volttia kuin voitto suodattimesi on pienempi kuin 1.

seyyah wrote:

Olen suodatus vakio taajuus signaali, joka on 100 kHz.

seyyah wrote:LVW wrote:

Sinun lowpass on rajataajuus on app..
5 Hz!
Onko tämä tavoite?

The LM358 on kuitenkin liian hidas olla 100-suodatin.
Voit laskea sen jännite voitto sormien toisaalta.Sen surmasi korko ei edellä vain 5kHz alhaisessa tuotos vauhdissa.

Lentotoiminnan OPA2134 on kaksi opamp joiden jännite voitto 100 100 ja hyvä täysi lähtöteho surmasi verokantaa 220kHz.

Ok, en voinut olla selvää, i think.Tämä on PWM signaali 100 kHz.Joten en halua suodattaa joitakin taajuuksia.Oikeastaan minun on vain dc komponentti, joka on nolla taajuus.Joten tämä suodatin tekee keskimäärin on signaalin.Tuottajahintamuuttuja olisi dc keskimäärin Syöttöparametrin suodatinta, joka on 100 PWM signaali.Joten kaikki taajuus komponentit olisi suodatetaan.Käytännössä tämä olisi 10Hz ja edellä.Surmasi korko ei ole kovinkaan tärkeää minun soveltamista niin kauan kuin se kärsii paljon, koska se ei vaadi välitöntä vastausta.Olen tarkkailun lm358 kanssa merkinantogeneraattorin nyt ja i ei nähdä suuria ongelmia.I pyyhkäisi taajuuden mukana 1kHz 12 MHz (lm358 on BW 1 MHz).Koska panos on vakio amplitudi ja velvollisuus sykli, i ei noudatettu epäonnistunut.Myös Pidin taajuus jatkuvasti 100 ja lakaissut panos amplitudi 0-10V ja siellä ei ollut mitään ongelmaa uudelleen.Olin koskevat jos LM358 ei voinut vastaus signaalin oikein tai se voi salpa-tai se ei välttämättä toimi noin nolla jne. Mutta se ei näytä olevan kysymys.Mutta olen silti aio käyttää sitä ainakin toiminta lämpötila kysymys.Olen opa2735 omassa kädessä.Onko tämä opamp soveltuu tähän tehtävään?Lisätty jälkeen 21 minuuttia:Tajusin, että jossakin taajuudet
esim. 500 Hz, 5kHz, 10kHz tuotoksen muutoksia hieman.

Olen nähnyt tutorials aktiivisen suodattimet, jos he sanovat, että vastaus on opamp on oltava yli vaste suodattimen.Ne osoittavat lowpass suodatin, jossa pudottamalla vastaus tulee takaisin ylös suurtaajuuksilla kun korkea taajuusvaste on opamp ei ole riittävä.

The OPA2735 on erittäin meluisa ja on taajuusvaste, joka ei ole riittävä.

The LM358 (ja sen sisko on LM324 quad) on ensimmäinen vähän virtaa opamp.Joten se on kamala surmasi korkoa, jos se tuskin tekee sen 5kHz klo 13V pp.Kanssa on tarjolla alkaen 10V että 15V sen taajuusvaste on vain 300kHz jos sen voitto on 1.

Audioguru wrote:

Olen nähnyt tutorials aktiivisen suodattimet, jos he sanovat, että vastaus on opamp on oltava yli vaste suodattimen.
Ne osoittavat lowpass suodatin, jossa pudottamalla vastaus tulee takaisin ylös suurtaajuuksilla kun korkea taajuusvaste on opamp ei ole riittävä.

.................

.................

.

Jos nopeammin opamp käytetään sitten Sallén ja Key lowpass suodatin toimivat hyvin suuremmilla taajuuksilla.
Miksi vanhin ja hitain opamp suodattaa 100?

Audioguru wrote:

Jos nopeammin opamp käytetään sitten Sallén ja Key lowpass suodatin toimivat hyvin suuremmilla taajuuksilla.

Miksi vanhin ja hitain opamp suodattaa 100?

Olen aina käyttää ei-kääntelemällä Sallén ja Key suodattimet nopeasti opamps ja ne ovat aina toimineet hyvin.

Kun ensimmäinen näki kamala miten LM358 ja LM324 opamps niiden pieni kaistanleveys ja korkea crossover vääristymistä sitten en ole käyttänyt niitä siitä lähtien.

For your information Olen liittänyt kuva (pdf) vertaamalla 4 eri Sallén Keskeiset rakenteet (simuloinnin SPICE).Suosittelen sinulle on simualte itse ja tarkistaa heikosti toimivat positiivisen SK rakenne - riipu opamp tyyppi.
Anteeksi, mutta sinun on kirjautumistunnuksen nähdäksesi tämän liitäntävaatimuksia

Huomautuksen kuva: Se oli tarkoitus osoittaa ominaisuuksia kunkin topology korkea-taajuutta (napainen 50 kHz).

Alemman napainen taajuudet viimeisen 2 rakenteet ovat kunnossa, mutta ongelma suuremmilla taajuuksilla myönteisiä SK suodatin vielä olemassa.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back