Pitäisikö minun oppia 8051 tai PIC-mikro?

N

nvd

Guest
Haluan oppia mikro. Haluan kysyä, pitäisikö minun oppia 8051 tai PIC-mikro. 8051 on vanha MC. Näkyykö vaivaa oppia 8051 olla perusteltua? Onko heillä sama merkitys tänään? Vai pitäisikö minun pysyä PIC mikro?

En näe mitään vikaa "vanha" 8051. On Planty uusien mallien pohjalta 8051 ydin (Maxim, AVR, ...) ja käyttäen samoja ohjeita .. Ei ole sellaista asiaa kuin "parempaa microcntroller". Joten sinun tapauksessa vain nakata kolikon ja valitse ..

Hai paljon keskusteluja tästä tästä forum.you voi etsiä ja lukea. Kumman sitten valitsetkin, joka opit ja master on paras ohjain ympärillä, teidän näkökulmasta. Opi kuva sekä 8051, Master joko yksi heistä (vain suggession!) Picstudent

Oma suosikki on AT89S52 coz sen halvalla. Käytän ISP [/url] ohjelmoida. Näet kaavioita ohjelmiston. Ei IC mitä tarvitaan: D

Kiitos palautteesta. Kumpi on huomattavasti halvempaa jotta voin pysyä siinä. :)

Ehdotan oppia AVR sijaan 8051 tai PIC. Mutta jos tarvitset 8051, valitse jotain ISP (In-System Programming) tukea - se säästää jonkin verran rahaa laitteen ohjelmoija. Esimerkiksi voit saada AT89S8252 (tai sen uusi versio AT89S8253). Tämä voidaan ohjelmoida yksinkertainen lanka kaapeli LPT ja ole tarpeeksi resursseja, kuten Data EEPROM, aloittaa uC design. Lisäksi on saatavana DIP paketti. Hinta on noin 4 $.

Ehkä sen hyvä aloittaa 8051 ja myöhemmin kun asiat monimutkaisempia siirtyä AVR. Im edelleen käytössä 89C51RD2 päässä ATMEL vaikka minun pitää ajaa 240x128 pikselin näyttö. Mielestäni sen got sent out easyer aloittaa perus prosessori, oppia kauppa ja sitten siirtyä AVR tai ARM jopa.

[Quote = Srammie] Ehkä sen hyvä aloittaa 8051 ja myöhemmin kun asiat monimutkaisempia siirtyä AVR. Im edelleen käytössä 89C51RD2 päässä ATMEL vaikka minun pitää ajaa 240x128 pikselin näyttö. Mielestäni sen got sent out easyer aloittaa perus prosessori, oppia kauppa ja sitten siirtyä AVR tai ARM jopa. [/Quote] Olen myös käyttänyt 8051 pitkään. Mutta luulen, oppiminen on monimutkaisempi kuin AVR. Sillä on monia käsitellään tyyppejä, sillä on monia eri muisti segmentit, se on hankala "heikko-1" lähdöt. Mitä AVR, voit aloittaa tinyAVR ja kuin helppo siirtyä mega. Voit myös aina erittäin hyvää tukea avrfreaks.org, läpi monia avoimen lähdekoodin projekteille.

sinun pitäisi pysyä 8051 on muutos versioita 51 kuten ADuC 812 ja niin edelleen.

On väärin olettaa, että PIC arkkitehtuuri on uudempi kuin 8051. Ajallisesti tämä voi olla totta, mutta PIC kehitettiin Peripheral Interface Controller (siitä nimi) ja on ollut piirteitä lisätty valikoima on kasvanut. Pankki käsitellä muistia ja EPROM ja pino puuttumalla on lähempänä 8048 perhe (edeltäjä 8051). En tiedä mitä tapahtui sen jälkeen 16C sarjan, luovuin. Joko teemme työtä haluat. Kumpi jota sinä oppia ensin, tulee väri teidän tulevia valintoja. Ehdotan laittaa paperille ominaisuuksia ja tukea haluamasi prosessori ja katso miten ne pärjää (yhdessä muiden kanssa). Paitsi hinta sinun pitäisi myös harkita RISC / CISC, muistia (RAM ja ROM) koon, expandabilty, aluksella oheislaitteita, korkean tason kielen tuki, kehitysympäristö, toinen lähteistä tulevaa kasvua tuoteperheen kustannukset kehitystyökaluja, kirjoja ja opetusmateriaalia, tietoa kollegoiden (auttaa kysymykset), ja työllisyysnäkymät.

[Quote = muruga86] varten newbie aloitat simulaattorilla [/quote] mikä simulaattori ehdotat aloittelijoille ..? kiitos

8051 on paljon saatavilla, halvempi ja helpompi oppia aloittelijoille, ainoa vika on se että sinulla tapana löytää resursseja jopa PIC. mielestäni oppia 8051, isäntä se sitten mennä AVR, sen paremmin kuin molemmat. todella Jos master tahansa mikro se on helppo vaihtaa muihin. onnea

Olen myös uusi tässä kamaa ... haluta ehdottaa Mistä löydän jotkut jutut alkavat tänä ...

8051 ei ole vielä vanha mikro .. niin kauan kuin monet tuotteet sisältävät sitä tehokkaasti, niin se pitää kuuma kysymys koko ajan .. Sillä ei ole väliä ovat yksinkertaisia ​​.. niin kauan kuin kaikki ovat kyselemässä sitä teollisuuden .. Joten oppia 8051 .. ja hallita sitä .. sitten mennä PIC ja kaikkia muita microntrollers .. keskittyä vain sovelluksen puolella .. Kuten mitä voidaan tehdä 8051 .. on PIC ja niin edelleen .. nowaday he onnistuivat tekemään 8051 työ lähes 1 GHz .. ja sitä käytetään laajasti viestinnän .. Se on myös upotettu monia kuolee .. Joten, älä aliarvioi sitä ..

Mielestäni ei, mitä, mutta se on siitä, miten voit käyttää että mikrokontrolleri. Mutta ehdotan 80sxx koska sen vieressä on paljon saatavilla, halvempi ja helpompi oppia, se Flashin ohjelmoija, sinun helpompi ladata ohjelman mikrokontrolleri.

No, voisit yrittää nähdä sen ominaisuuksia ja valita mitä parhaiten sopii sinun makuusi. Jokainen arkkitehtuuri on sen etu ja haitta. Sen jopa voit päättää, mitä tekee sinulle enemmän mukavaksi ohjelmointi tai ilkeys, jne. .. Olen reead vuonna mixim verkkosivuilla vertailu eri arkkitehtuurien ja se voi auttaa sinua. http://www.maxim-ic.com

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back