Pitäisikö minun oppia 8051 tai PIC-mikro?

8051 on vanhempi mikrokontrolleri. Mutta nyt, on olemassa monia tuotteita sisältävät tehokkaasti Joten oppia 8051 .. ja hallita sitä .. sitten mennä Atmel AVR, AVR on korkeampi suorituskyky ja kykeneviä embeded alalla,

Voit opiskella alkaa 8051 mikrokontrollerin, se on sama merkitys PIC. [Quote = NVD] Haluan oppia mikro. Haluan kysyä, pitäisikö minun oppia 8051 tai PIC-mikro. 8051 on vanha MC. Näkyykö vaivaa oppia 8051 olla perusteltua? Onko heillä sama merkitys tänään? Vai pitäisikö minun pysyä PIC mikro? [/Quote]

Mielestäni molemmat R hyvä. mutta mielestäni 8051 on parempi coz se on vakio ja monet valmistajat tuottavat it.Anyways u voi kokeilla molempia ja valitse kanssa sopii u.

Entä PSOC? Laitteen käyttöä, että voimme vähentää paljon ulkoisia komponentteja

hi u voi mennä 8051. koska 8051 on vanha mikrokontrolleri koko perheen ATMEL mikrokontrolleri on yhteensopiva 8051.

Vaikka 8051 mikrokontrolleri on paljon sovelluksia, kuten aikaohjattuja sarja siirto-ja tulo-ja lähtöportti adderssing ja rakennetun rom, se ei voi ottelun äärimmäisen ominaispiirteet, PIC.IT perustuu Håvard arkkitehtuuriin, jossa ADC siinä. Se on pulssimoduloitu ulostulo. Mielestäni hyviä ajo ominaisuus PIC on suositeltavaa,.

Yritä käyttää yksinkertaisia ​​PIC MC ensiksi haluaisin PIC16F84. Että ensimmäinen mc että käytin ja sen hieman aloittelijan mc koska se yksinkertainen suunnitteluprosessi ja ohjelmointi piiri, ja Theres paljon otoksen hankkeiden web että aloitat.

Mielestäni 8051 on paras jo nyt päivinä voit käyttää pinnacle52 prof. ohjelmisto. Voit ladata sen (haku google). demoversio on ilmainen (rajoitettu 2 K hex-tiedosto) Tämä on hieno ohjelma, jossa assambler ja simulaattori kokeilla sitä

Koska olen työskennellyt mikrokontrollereiden mielestäni oppimisen yksinkertainen mikrokontrolleri hyvin alussa olisi arvokkaampi kuin oppimisen mediumly korkean tason mikrokontrolleri Isuggest sinua oppimaan 8051 ja tätä kautta sinulla on nämä edut: 1-Voisit oppia kokoonpano-ja C-kääntäjä ja On monia samankaltaisuutta C-kääntäjä kaikkien mikrokontrollerin se kannattaa opetella C-kääntäjä ja 8051 2 - voit rakentaa laitteisto ja kohtaaminen laitteisto-ongelma käytännössä 3 - voit rakentaa yksinkertainen PCB ja oppia on tehdä todellinen hanke vuoteen 8051. 4 - opit perusperiaate mikrokontrolleri vuonna 8051, kuten ajastimia, keskeytykset, rekisterit, hyppyjä, addind extra ROM ja RAM mikrokontrolleri, ja koko ohjeet. Kaikissa et uppoavat vaikeus AVR.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back