PWM-lähtö yhtälö 555 ajastin

K

kishore3677

Guest
hi voi joku selittää suhdetta ohjausjännitteen ja PWM teho 555 ajastin. etsinyt paljon, mutta ei voinut saada.

Tarkista linkki [url = http://www.kpsec.freeuk.com/555timer.htm] 555 ja 556 ajastinpiirejä [/url] kaikki tilat on selitetty ja yhtälöt laskea taajuus tai velvollisuus Alex

Oikeastaan ​​Etsin PWM eri ohjausjännite, ei potti osoittamalla tavalla linkin ehdotti.

ya kassalla sivuston, mutta kukaan voi selkeästi selittää matemaattisesti suhde ohjausjännitteen ja PWM-lähtö.

Itse olen etsimässä PWM eri ohjausjännite, ei potti osoittamalla tavalla linkin ehdotti.
Tässä tapauksessa täytyy käyttää erityisesti suunniteltu PWM ICs, sisällyttää erilliset asetukset varten värähtelytaajuus ja mahdollistavat ulkoisten ohjausjännite.

Jos olet esimerkkiin, se voisi olla mahdollista löytää kaavan sitä käytettäessä PWM piiri.

Tarkoitan ... Oletko aloittaa jotain? Eli ei sinulla on jokin tietty piiri, jossa tärkein IC on 555 ja haluat selvittää, esimerkiksi suhde jännite sen pin 5 ja sen Lähtö aallonmuoto sen pin 3? Tai olet muuten kyselee yleinen kysymys?

kyllä ​​langallinen 555 kohti käyttöturvallisuustiedote. Trigger on pin 2 ja moduloivaa tulo nastassa 5. Getting PWM ulostulo, mutta eivät kykene luomaan mitään suoraa suhdetta ohjausjännitteen ja pulssin leveys. Ei voi koskea matemaattisesti.

Näen ... Käytät 555 kuin monostabiili. Varmuuden vuoksi, ei sinun liipaisusignaalin on vakio taajuus (yhtä usein)? Esimerkiksi mikä on jännite virtalähde? Onko se säännelty? Koska olet langallinen piiri, jonka arvot valitsemasi RA ja C? Anteeksi liikaa kysymyksiä ... Käytän laskea rakentaa todellisia piirejä. Yleinen muoto tahansa kaavan, opetustarkoituksissa tarvitsee enemmän työtä sisällyttää kaikki mahdolliset edellytykset: virne:

kyllä ​​minun laukaista on vakio taajuuden pulssinleveys 50us. Arvo R-10K ja C-10nF. Kyllä minun virtalähde on lineaarinen kukaan, ei SMPS. Olen myös tuotannosta irrotetun kanssa 0.01uf. Nyt mitään vihjeitä.

En näe arvot: wink: Trigger taajuus ja jännite Jos et ole varma niiden arvoja, voit antaa minkä tahansa niistä haluat. Tykkään työskennellä kaavat josta voin saada numeerisia tuloksia yhden tai useamman esimerkkejä. Jotta voidaan tarkistaa hänen työstään todellista piiri.

Nyt olemme valmiita töitä ... Tutkikaamme mitä on takana pin5. On jännite jakaja. Sen ylempi vastus on 5K ja alempi 10K (oikeastaan ​​5K +5 K). Joten pin5 jännite jos avoinna on: Vctl = Vcc * 10 / (5 + 10) = Vcc * 2 / 3 Esimerkissämme: VCT = 12 * 2 / 3 = 8V Nyt, kun liipaisusignaali saapuu (sen hi matala reuna), C vapautuu oin7 ja veloitetaan kautta RA. Jatkuu ... Huom: kun olen siitä edaboard sivuilla minun internet katkaista satunnaisesti ... joten minun täytyy käynnistää sitä uudelleen.

Olen yrittänyt käyttää seuraavaa yhtälöä Vc = VCC (1-e (-t/RC)). Korvata Vc eri ohjaus jännite (4 8V) ja yrittänyt löytää vastaavia T, teoreettisesti. Nyt kokeilemalla, en voi saada lähellekään teoreettisia arvoja.

Jopa pin5 = 7V esimerkiksi On hyvä, että teit joitakin testejä ... Voitko jakaa tuloksia, jotta voimme analysoida niitä yhdessä.

kyllä ​​aion jakaa joitakin tuloksia: käytännön R arvot = 9.83K C = 15nF. Ohjausjännite = 4 V ----> PW = 56us CV = 5V ------> PW = 78us CV = 6V -------> PW = 102us CV = 7V ------- -> PW = 133us CV = 8V --------> PW = 171us

Ok ... Tehkäämme siis harkita mitattu t (PW) kuin tietyllä tiedot ja selvittää C että 555 IC todella näkee. Oletan voit tarkistaa, että RA on todellakin arvo 10K. Olen vain huomannut todellisten arvojen RA ja C. .. Anteeksi C_tot = T / R / ln [Vcc / (VCC-Vctl)] Näyttää siltä, ​​että C_tot (näkemä 555) on noin 12 nF (sorry tämä on väärin: oops:) 14.05nF @ 4V 14.72nF @ 5V 14.97nF @ 6V 15.45nF @ 7V 15.83nF @ 8V Minusta meidän on lisättävä toinen tekijä C kaava sisältää VSAT PIN 7: VC (t) - Vc (0) = [Vmax - Vc (0)] * [ 1 - e ^ (-t/RC)] Missä Vc (0) = VSAT (klo 0) T = RC * ln [(VCC - VSAT) / (VCC - Vctl)] On parempi eristää VSAT ensin. VSAT = Vcc - (VCC - Vctl) * e ^ (T / RC) Tämä ei toiminut liian: sad: Jos tämä tapahtuu minulle ... En nuku kunnes saan puuttuvat avaimet: smile: En ole varma, kuinka paljon viivästyvät liipaisinta ulostulo (pienimmästä suurimpaan) ja Vc = Vctl lähtöön (suurimmasta pienimpään) edistää mitattuun pulssin. Joka tapauksessa, koska meillä on 12V, olen mieluummin ladata C tasavirtaa sijaan. Mielestäni olet jo nähnyt miten tehdä se seuraavassa kappaleessa "Linear Ramp".

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back