Real-time help

G

gvanto

Guest
Olen rakentanut vähän DAC-muunnin työtä rinnakkaisporttiin.
Käytän Dev-cpp lähtöön näytteitä kosini aalto (ks. alla oleva koodi) C ...

Nopeinta lähtötaajuus saan siitä DAC on hieman alle 700 hertsin (eli nopeinta mahdollista "ja" loop voin kuvitella).Tämä on käytössä 255 näytettä / perdiod - vähemmän näytteitä voidaan tietenkin saada korkeampi taajuus tuotanto on kallista päätöslauselman.

Tämä on hieman dissapointing kuin toivoin pystyä rakentamaan taajuuksia jopa sanoa 20KHz ainakin.

IM käyttäen 800MHz prosessori kannettavaan btw.

Apua / neuvoa lisäämään tulostusnopeutta (se voi tehdä?) Olisi suuresti arvostaa.Olen kuullut, että käyttämällä direct memory access (DMA) on nopeampi, mutta havent got harmainta aavistusta mistä aloittaa ja onko kasvu nopeus on merkittävä?

Lopulta ajatus oli / on toteuttaa digitaalista (audio) suodatin ohjelmisto - tämä on mahdollista tai on juuri ole vaivaa?

Ohje suuressa arvossa,
gvanto

Koodi:

Koodi:int n = 255, / / Näytteiden määrä / jakso

int k;

double PI = 3,1459;while (1) (

for (k = 0, k <= N, K )

(tulos = 0.5 * cos (2 * k * pi / N) 0,5, / / Halve aalto, lisää 0,5 DC saada ve vain

arvo = ceil (tulos * 255);

Out32 (BASE_ADDRESS, arvo);)

)

gvanto, katsoa lptscope koodia.lukee LPT yli 100 K näytettä sekunnissa.Siellä Windows ohjelmointikokemusta tulee liiketoimintaa.En näe kovin suurta eroa lukevat ja kirjoittavat LPT-portti.Dig osaksi koodia ja miten satamaan pääsy säikeen toteutetaan siellä.Sinun pitäisi jotenkin raize sinun tehtävän etusija Windows saada nopeamman pääsyn satamaan

Koskevat LPT huippunopeus ja ECP-tila olisi sallittava, että nopeus on enintään 1 megatavu sekunnissa.

Dear Sir,
Mielestäni on hyvä C-lähdekoodia sinun pitäisi voida lähettää jopa 500k näytettä / s sinun DAC.Tämä on minun edellinen kokemus ja uskon, että se on mahdollista.

Artem,

Kiitos, mutta mitä tämä lptcode että sinä puhut?

Toivoin saavuttaa nopeammin hinnat kyllä.

Terveisin,
gvanto

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back