Sensorless Harjaton moottori käynnisty?

B

btbass

Guest
Olen kirjallisesti koodi on sensorless Harjaton moottori.Käynnistämis rutiini on erittäin tärkeää, tämä on hankala bit.
Onko elin sai kaikki pseudo-koodi voidaan jakaa, jos he ovat tehneet tämän luotettava, toistettavissa rutiini?

?

Riippuu siitä, mitä pidätte sensorless?Se voi tai voi olla jonkinlainen kuormantunteva.Tässä jälkimmäisessä tapauksessa taajuusvälillä ramppi on ainoa käytettävissä oleva keino saavuttaa käynnistys.Lisäksi on tärkeää tietää, jos kuormitus liittyy kitkan tai sidekudoskiinnikkeiden vääntömomentin.

HI

Srarch Zilog sivustosta Harjaton moottori valvonta on lähdekoodia yksi hakemus huomautus

BLL paras

Bobi

http://www.zilog.com/docs/z8encoremc/appnotes/an0226.pdf näyttää olevan syvä muotoilu.

Kiitos avusta, edellä linkki on hyödyllinen, sisältää lähdekoodia.
Olen myös tutustunut Microchip näytteen koodi.
Ongelmana on, moottori on voitettava kuormituksen 0.4nM vääntömomentin aloittaa.
Jos yrität ajaa se on kova, korkea virrat, olen jo savustettu kaksi raitaa kanssa kaksikymmentä ampeeri, mosfets selviytyi kuitenkin?
Im sinne.

yksi ongelmista sensorless käynnistyslevy on, että et todellakaan tiedä sijoitukseen roottorin vasta sen jälkeen, kun moottori saa alkanut (ja Bemf tulee saataville).

Sanon tämän, jos oletetaan, että et ole työllistävät monimutkainen algoritmi sensorless, vaan vain yksinkertainen appnote tyyli Bemf mittausjärjestelmässä.

Miten aloittaa nollasta nopeus on haaste useimmissa sensorless järjestelmiä.

Jos roottorin kulma pois vain 5 astetta tarkoittaa, olet 93% teho, ja jos olet pois päältä 30 °, hyvin, voit luoda parhaimmillaankin vain puolella teholla (sin30 = 0,5).

klo 30deg pois, joten otetaan TÄYDELLINEN nykyinen, mutta vain 50% tuli teho (akseliteho).tämä on vielä saada, että moottori alkaa liikkuvan kuorman?ei?niin mitään ei tapahdu.

olettaen olet hyvä luotettava tarkan sijainnin tiedot roottori seis-asento, niin sinulla on vain 2 vaihtoehtoa saada moottori kääntämällä.vähentää kuormituksen vääntömomentti.lisätä ajaa vääntömomentti.tehdä laskelmia ja varmistamaan, että PCB tracks & mosfets jne. on mitoitettu tätä!

joten jos sinulla on moottori alkaa ongelmia, sinun on oltava varma, että sinulla on tarkan sijainnin tiedot ZERO nopeudella.ja myös silloin, kun sinulla ei sovelleta vääntömomentti, että olet varma, että se kiertää suuntaan haluat.tämä on vaikeampaa kuin miltä se kuulostaa.

Mr.Cool

Quote:

sinun on oltava varma, että sinulla on tarkan sijainnin tiedot ZERO nopeus

Käynnistämis rutiini Olen yrittänyt on tältä:

Käynnistämis rutiini energises kaksi vaihetta, joissa on pieni PWM, aivan enought tuoda roottorin osaksi tunnettu kanta puolivälissä kahden tolppia.Tämä on tilanne oli kaikkein vääntömomentti voidaan soveltaa.Sitten jälkeen jääneillä vaihe katkaisun ja käynnistysvaiheen PWM sovelletaan Stepper liikennemuodon johtava vaihe.The Stepper tilassa nopeuttaa sen nopeus oli takaisin emf voidaan havaita.Jos sen jälkeen, kun väkeä, sensorless toiminta ei ole saavutettu, emme yritä uudelleen.
Tämä toimii hyvin kevyt kuormitus, minulla on vielä kokeilla sitä, että dynometer.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back