Using DSP mittaamiseen harjoittajan vaihe

B

biff44

Guest
En ole DSP mies millään tavalla.Mutta minulla on ongelma, joka voi parhaiten ratkaista DSP-piiri.Jos olen, jos signaali, eli 10 MHz moduloimattomasta harjoittaja, ja haluan laskea vaiheen tarkkuudella 0,1 astetta, miten olisin sen käsittelyyn.Toisin sanoen, mitä ADC kellotaajuus, kuinka monta bittiä on ADC, ja kuinka monta näytettä 10 MHz: n signaali olisi minun on otettava päästä, että päätöslauselma.

Minulla oli joku kertoa minulle, että voin käyttää digitaalista downconverter (DDC)-toiminto kertoa minulle vaiheeseen päätöslauselma tekijällä 100.

Minun täytyy ottaa riittävästi näytteitä laskea asteittain, ja sen jälkeen hyvin nopeasti siirtyä uuteen signaalin ja tehdä se kaikki uudestaan.Ihmettelen, kuinka kauan minun täytyy pysähtyä (kuinka monta ADC näytettä) kunkin signaalin saada vastauksen.

Ehkä muut foorumin jäsenet voivat antaa syvällistä teoreettista vastausta.Mieluummin ehdottaa muutamia parametreja mahdollisen mallin.

- Alipäästösuodatusta ja signaalin alle 2 * fc
- ADC näytteenoton 4 * fc, 10-14 Bit
- Vectorial I / Q signaalinkäsittely

Vähäinen mittaus riippuu pääasiassa signaalin ja ADC melua, se voidaan arvioida käyttämällä edellä luonnostellut signaalinkäsittely mallia.

Tärkeä edellytys ei ole vielä mainittu, mikä on viittaus vaiheen mittaamiseen?Jos se on kiinteä 10 MHz viite signaalin, päätöslauselmasta voidaan todennäköisesti parantaa vaihe lukitsemalla ADC on viite.ADC clock jitter on kriittinen parametri.Viime ADC on esim. 0,5 ps RMS jitter, se tulee olemaan melko vaikea antaa kellon vastaava puhtaus.

By vectorial I / Q signaalinkäsittely, oletan sitä, että I / Q jälkeiseltä ADC?

Miten me teemme sen nyt on ei-DSP lähestymistapaa, jossa RF-I / Q mixer, jossa minä ja Q syöttää videosignaalin kahteen ADC's.Olemme kyllästyneet elää DC offset-ja I / Q tasossa vääristymisen RF I / Q mixer!

Vastasitte Tarkoitin I / Q käsittelyn jälkeen ADC.Myös kaksi kanavaa ADC Quadrature näytteenotto olisi ratkaisu, mutta se on enemmän kiinnostava suurempi panos taajuuksilla, jotka eivät ole helposti mahdollista oversampling.
baseband ADC processing would be the method to avoid high speed DSP hardware.

Analogiset Quadrature sekoittaminen ja hidasta
baseband ADC käsittely olisi tapa välttää nopeita DSP laitteisto.Se on tapa käyttää perinteisiä VNA välineitä.Sillä on selkeä etu, se ei ole rajoitettu ADC tai DSP nopeutta.Uskon kuitenkin, että melko pieni 10 MHz: n kantoaaltotaajuus suoraan digitointi tarkoittaa vähemmän työtä ja parempaa suorituskykyä.

biff44 kirjoitti:

En ole DSP mies millään tavalla.
Mutta minulla on ongelma, joka voi parhaiten ratkaista DSP-piiri.
Jos olen, jos signaali, eli 10 MHz moduloimattomasta harjoittaja, ja haluan laskea vaiheen tarkkuudella 0,1 astetta, miten olisin sen käsittelyyn.
Toisin sanoen, mitä ADC kellotaajuus, kuinka monta bittiä on ADC, ja kuinka monta näytettä 10 MHz: n signaali olisi minun on otettava päästä, että päätöslauselma.Minulla oli joku kertoa minulle, että voin käyttää digitaalista downconverter (DDC)-toiminto kertoa minulle vaiheeseen päätöslauselma tekijällä 100.Minun täytyy ottaa riittävästi näytteitä laskea asteittain, ja sen jälkeen hyvin nopeasti siirtyä uuteen signaalin ja tehdä se kaikki uudestaan.
Ihmettelen, kuinka kauan minun täytyy pysähtyä (kuinka monta ADC näytettä) kunkin signaalin saada vastauksen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back