vaikutus panos CM jännite Differential Pair

J

jwcc

Guest
Hei

Minulla on kysymys siitä, panos yhteisen tilan jännitteen voitto yksinkertainen eron vahvistimeen häntä virtalähdettä.

Mitä olen lukenut tähän mennessä ero GM piiri on funktio (W / L) tulo transistorin ja hännän nykyinen.Tämä yhtälö tarkoittaa, että jos olen lisätä yhteisen tilan tulotaso, ero voitto pysyisi samana, jos minun pitää kaiken kylläisyyttä.Onko tämä oikein?

Jos voin lisätä yhteisen tilan tulotaso, Vgs kasvaa, oikein?Eikö tämä lisää GM tulo transistori?Jos GM panos transistorin pari lisää ....ei että lisää voitto piirin?Miksi yhä panos yhteisen tilan jännite ei ole samaa vaikutusta kuin kasvaa (W / L) tuloparissa?

Harkitse yksinkertainen edellytyksellä, että Av = GM * RDS, gm = 2Id/Vov, RO = 1 / (lambda * Id), joten Av = 2 / (lambda * Vov).Tästä näemme, että voitto ei määräydy id, mutta Vov.Vov muuttunut W / L.

Ensimmäinen, GM piiri on funktio (W / L) tulo transistorin ja hännän nykyinen.Oikein, jos transistorin harhaa edellytykset ovat vakiona.eli sinun ylikierroksilla arvo on vakio.Voit siirtää kaavio Razavi oppikirja.
Toiseksi, on myös oikea.Koska jos lisäät yhteisen tilan tulotaso, ei ole tarvetta muuttaa ero hyötyä.ero voitto on voitto saamme kun pieni magnetointi annetaan tulo.yhteismuotoinen jännite on yhteinen jännite on kaksi tuloa.molemmat ovat erilaisia ja riippumattomia.
kolmas, sinun kohta on oikein.mutta kun u lisätä Vgs, Vds myös muutoksia ja se korvaa kasvu Vgs ja mainitain jatkuva virta nykyisessä yhtälössä.Mutta increse in (W / L) on riippumaton muista parametri, joten gm kasvaa.
Toivottavasti poistettu ur epäilystäkään.

Kiitos vastauksista.

Uskon ymmärtäväni, mitä tapahtuu nyt.Ajattelin, että lisäämällä yhteinen tilaan tulo tulee lisätä suoraan Vgs ...mikä ei ole totta, koska syöttö pareittain toimivat kuten lähde seuraajia ja Vgs pysyy suhteellisen vakiona.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back